Redactie Trends

Onze nieuwe website is nog maar het begin

Zeg niet dat u het nog niet gezien heeft. Sinds maandag heeft Trends, samen met onze zakenzender Kanaal Z, een splinternieuwe website waar nieuws, duiding, tekst en video naadloos in elkaar overvloeien. De nieuwe Trends.be is nog maar een begin. Ons bedrijf investeert fors in uw favoriete media.

Een mens slaapt er de nacht voordien toch een beetje onrustig van. Hoe mooi de demo’s ook zijn, het moment dat je live gaat, staat je hart toch even stil. Ondertussen is de grootste spanning weggeëbd en kunnen we u het hele verhaal achter Trends.be vertellen. Trends en Kanaal Z zijn al een tijd één redactie, met één hoofdredactie, één operationele leiding en journalisten die zowel in het magazine, op de website als in het tv-nieuws verschijnen. Dat is heel logisch. Trends en Kanaal Z brengen allebei kwaliteitsvolle financieel-economische berichtgeving. Alleen het ritme verschilt. Kanaal Z werkt vanaf ’s ochtends aan zijn dagelijkse nieuwsuitzending. Aan het magazine dat u in handen heeft, werken we een hele week. Trends focust op duiding, interview en achtergrond. Kijk naar het verhaal dat deze week op de cover staat. Een diepgaande analyse van onze toekomstige arbeidsmarkt, met de verwachte nood aan personeel in de voornaamste sectoren. Dat vraagt studiewerk.

We doen dat alles omdat we stellig geloven in onze multimediale missie: financieel-economisch nieuws brengen waar, wanneer en hoe u dat wil.

Op Trends.be komt dat allemaal samen. Ten eerste bent u in één oogopslag mee met het financieel-economische nieuws van het moment. Altijd toegankelijk en meestal met een korte, heldere video. In de pluszone kan u de exclusieve verhalen lezen waar Trends een patent op heeft. U kan ook naar een videopagina surfen, voor alle nieuws en bedrijfsverhalen van Kanaal Z. Bovendien hebben de abonnees van Trends toegang tot alles wat de collega’s van andere redacties maken. Dat gaat ver, hoor. U kunt Knack, Focus Knack en Weekend Knack lezen. Maar ook Datanews, Libelle, Flair, Plus Magazine, Feeling, … en nog veel meer. Dat kan via de website, maar nog handiger is de aparte app ‘mijnmagazines’ die we daarvoor speciaal hebben ontwikkeld. En dan zouden we onze podcasts nog vergeten. Of de nieuwsbrieven, waarop u via de website gratis kunt intekenen. Toevallig vierden we vorige week de miljoenste luistersessie van onze podcasts.

Dat brengt me naadloos bij de cijfers. Als lezer van Trends, kijker van Kanaal Z en bezoeker van Trends.be behoort u tot de grootste financieel-economische community van Vlaanderen. Samen zijn wij met voorsprong het nummer één voor financieel-economisch nieuws en duiding. Een verhaal dat het scherm van Kanaal Z én de kolommen van Trends haalt, bereikt een gigantisch doelpubliek. Met het merk Trends bereiken wij volgens het CIM, het officiële orgaan dat het mediagebruik in ons land registreert, wekelijks meer dan 210.000 unieke lezers. Kanaal Z heeft elke dag meer dan 275.000 en elke week een dik miljoen unieke kijkers. Ons wekelijkse praatprogramma Trends Talk op Kanaal Z haalt in zijn eentje een indrukwekkende 800.000 kijkers. Nummer één zijn, is niet alleen leuk. Het zorgt ervoor dat je weegt. Het zorgt ervoor dat mensen belangrijke nieuwsverhalen graag met je delen. Als u deze Trends leest, naar Trends.be gaat of naar Kanaal Z kijkt, besef dan: u bent niet alleen.

En het is nog niet gedaan. Naast mijn kantoor wordt hard en soms ook luidruchtig gewerkt aan de grootste investering in onze merken. Over enkele maanden zullen we een gloednieuwe, multimediale studio openen. Het wordt de grootste business-studio ooit gebouwd in Vlaanderen. We zullen er het televisienieuws opnemen, maar er is ook ruimte voor webinars of debatten. Er komt een videowall, een greenkey, een opnamestudio voor podcasts,… We doen dat omdat we stellig geloven in onze multimediale missie: financieel-economisch nieuws brengen waar, wanneer en hoe u dat wil.

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content