Welke plannen hebben uw concurrenten?

Het is altijd nuttig om te weten wat uw rivalen in hun schild voeren. Welke producten of diensten gaan ze op de markt brengen? Hoe zijn ze intern georganiseerd? Waarin zijn ze beter of zwakker? U kunt het allemaal zelf ontdekken.

Google op niveau. Google Trends en Google Alerts geven preciezere informatie dan een algemene Google-opzoeking. Via SpyFu komt u te weten welke trefwoorden en AdWords uw concurrenten kopen.

Raadpleeg professionele bronnen. Firma’s zoals Gartner weten veel over uw branche, maar ook sectorfederaties en lobbygroepen zijn goed geïnformeerd.

Gebruik uw netwerk. Houd Facebook, LinkedIn, Twitter en relevante blogs in de gaten. Versturen uw rivalen regelmatig een newsletter? Schrijf u in.

Vraag het aan uw klanten. Vooral als u klanten verliest, is het een goed idee om te vragen waarom ze naar de concurrentie overstappen. Zo kunt u uw aanbod aanpassen.

Ga naar een seminarie. Een bezoek aan een seminarie of beurs kan u veel vertellen over de ontwikkelingen bij andere producenten of dienstverleners.

Rekruteer hun personeel. Door medewerkers van concurrerende firma’s aan te trekken of samen te werken met hun partners, komt u te weten hoe uw rivalen werken en wat hun plannen zijn.

Laat een marktonderzoek doen. U kunt een onderzoeksbureau vragen om enkele concurrenten te contacteren en vragen te stellen over hun diensten, prijzen, leveringstijden. Ook de manier waarop deze vragen worden beantwoord, vertelt iets over deze ondernemingen.

Bron: Inc.com

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content