‘Sociale media overschat als marketingkanaal’
Dat blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek waaruit communicatie-expert Fons Van Dyck citeert in Z-Talk Goossens.
Dat blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek waaruit communicatie-expert Fons Van Dyck citeert in Z-Talk Goossens.
In zijn nieuwste boek “Reclame: dood of levend” stelt Van Dyck een aantal pertinente vragen die vandaag leven in de marketingwereld. Zo is momenteel nog niet zo duidelijk welk effect sociale media hebben binnen de reclame-inspanningen van een merk.
“Het is niet omdat er veel buzz ontstaat rond een bepaald merk, dat er ook meer van dat merk verkocht wordt, ” zegt Van Dyck. “Als merkenbouwer moet je kijken naar sociale media vanuit het oogpunt van de gebruiker zelf. En wat blijkt? Die communiceert vooral over merken om zijn eigen imago neer te zetten en heeft niet de bedoeling om als ambassadeur van dat merk op te treden.”
Fons Van Dyck gaat in debat met Nils Van Dam, de country manager van Unilever België en Luxemburg.
Z-talk Goossens: vanaf zaterdagochtend 11 uur op Kanaal Z of via deze link
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier