Producent reclameschermen Open overgenomen door Daktronics
Het Amerikaanse Daktronics heeft eind Open overgenomen. Het bedrijf uit Kruibeke produceert en levert lichte reclamekasten, led-displays en schermen met wisselreclame aan advertentiebedrijven.
Het Amerikaanse Daktronics heeft eind Open overgenomen. Het bedrijf uit Kruibeke produceert en levert lichte reclamekasten, led-displays en schermen met wisselreclame aan advertentiebedrijven.
Onder zijn klanten telt het Clear Channel, CBS en J.C. Decaux. Open heeft in Kruibeke 7000 vierkante meter productie- en kantoorruimte.
“We zijn maar een kleine vis in de grote vijver van de advertentiesector”, zegt Philippe Ophoff, die het straatreclamebedrijf twintig jaar geleden oprichtte. “Met Daktronics hebben we sterke operationele en financiële rugdekking om door te groeien.”
In de crisis tuimelde de omzet van Open van 8 naar 6 miljoen euro. De voorbije jaren bleef de omzet stabiel. De crisis beukte ook in op de marges. “Het was een slecht moment om te verkopen”, geeft Ophoff toe. “We hebben de voorbije jaren hard gewerkt aan ontwikkeling en kwaliteit, en zo konden we ons toch handhaven. Maar ik ken de beperkingen van het bedrijf. Na overleg met onze adviseur SDM beslisten we in te stemmen met de overname, omdat iedereen er beter van wordt. Ik blijf nog minstens vijf jaar in Open, op verzoek van Daktronics. De ambities zijn groot. Deze Amerikaanse gigant heeft nu een stek in de achtertuin van zijn Europese concurrent in led-reclameschermen, Barco.”
Daktronics is met een half miljard dollar omzet de wereldmarktleider in het ontwerp en de productie van elektronische scoreborden, programmeerbare schermen en breedschermvideo-apparatuur. Reece Kurtenbach, zoon van stichter Aelred Kurtenbach, wordt bestuurder bij Open. Kruibeke wordt het platform voor de groei in Europa en Azië.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier