Option bereidt een roadshow voor
Om zijn nieuwste product voor te stellen, wil Option-baas Jan Callewaert met gebruiksvoorbeelden de boer op. Financiers hebben opnieuw interesse voor Option, meent hij.
Met de CloudGate, een veelzijdige draadloze router, stapt het Leuvense Option in de boomende markt van het “Internet van de dingen”, de wereld waar machines automatisch over lange afstanden met elkaar communiceren.
“We herbeginnen als beursgenoteerd bedrijf alsof we een starter zijn. Met wat we nu ontwikkeld hebben, kunnen we alleen maar opbouwen. De markt groeit 33 procent per jaar. Wij zullen zelfs sneller gaan,” vertelt CEO Jan Callewaert aan Trends.
Startpunt zijn de VS, waar Option drie distributeurs heeft. Zes operatoren hebben er de CloudGate gecertifiëerd. Met toepassingsontwikkelaar ILS Technologies zit Option in de automatische olieverversing voor hamburgerketens. Met Exosite in de kippenkwekerijmonitoring. Voor Scala stuurt Option in Spanje een honderdtal lichtborden van fastfoodrestaurants aan – een eerste groot project met CloudGate in Europa.
Jan Callewaert weet dat Option een peuter is in deze markt, waar het Israëlisch-Italiaanse Telit Communications de overnames aan elkaar rijgt.
“Wij beseffen ook wel dat de markt consolideert”, zegt hij. “Wat wij doen is een partnernetwerk opbouwen, dat ons op een bepaald moment een duw in de rug moet geven om met iemand te consolideren. Maar we moeten eerst een referentiebasis van gebruikers hebben. Daar willen we nu mee naar buiten komen.”
Callewaert ziet zelfs opnieuw financiële interesse voor Option. “Bij de jongste teleconferentie over de resultaten waren er drie Amerikaanse investeerders,” verklapt hij.
In het voorbije halfjaar verloor Option ongeveer een miljoen euro per maand. Aan dat tempo is het geld tegen december op.
“We letten op onze kosten. Los daarvan bereiden we een aantal scenario’s voor die het bedrijf ten goede kunnen komen,” zegt Jan Callewaert.
Een profiel van Option leest u deze week in Trends.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier