One Million Club: Mbrella biedt mobiliteit op maat van de werknemer
Oprichters van scale-ups die een miljoen euro ophaalden of aan jaarlijkse omzet genereren, behoren tot een select gezelschap. Samen met Scaleup Vlaanderen gaan we in de One Million Club op zoek naar die Vlaamse groeibedrijven.
Wie aan D’Ieteren denkt, denkt wellicht aan automerken als Volkswagen, Porsche of Seat. Intussen passeert meer dan een vijfde van de wagens op het Belgische net via de Brusselse groep. Maar D’Ieteren gaat via zijn eigen incubator Lab Box ook steeds op zoek gaat naar nieuwe diensten. Toen het federaal mobiliteitsbudget in 2019 werd uitgerold, lanceerde Lab Box bijvoorbeeld de start-up Mbrella. “Op dat moment was het hoogstens een idee, met een naam en een spreadsheet”, zegt medeoprichter Audrey Stampaert.
Samen met Amaury Gerard, David Nguyen en Quinten Vandermeulen werd Stampaert aangetrokken als oprichter van Mbrella. ‘We kenden elkaar niet, maar het klikte meteen. Intussen hebben we Mbrella uitgebouwd tot een volwaardig hr-platform, waarmee bedrijven op een flexibele manier mobiliteit op de maat van hun werknemers kunnen aanbieden. Onze klanten zijn enerzijds kmo’s, anderzijds grote bedrijven zoals IKEA, Danone en imec.”
In de toekomst wil het team van 35 mensen met dank aan 9 miljoen euro investeringen via D’Ieteren nog meer focussen op die grote bedrijven: “Bedrijven kennen nu vaak enkel de totale kosten van hun mobiliteitsplan, maar we willen hun nog meer inzicht bieden. Ook in hun elektrificatie kunnen we zeker een rol spelen. In het najaar willen we daar dan ook nog meer op inzetten.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier