Nieuwe reclametechnologie: foto’s die bewegen
Cinemagraph Studio deed in de Verenigde Staten inspiratie op voor zijn nieuwe reclametechnologie.
“In de Verenigde Staten ontwikkelen bedrijven al jaren nieuwe visuele mediatechnieken”, vertelt Nicolas Buysschaert, een van de oprichters van Cinemagraph Studio. “Heel populair is de techniek van bewegende foto’s in advertenties.” Zo’n cinemagraph is een foto met één beweging die voortdurend wordt herhaald – een mengvorm van een foto en een videofilmpje. Klanten kunnen die techniek gebruiken voor campagnes op sociale media als Facebook en Instagram, in nieuwsbrieven en mailings, op led-walls en voor affichecampagnes in het straatbeeld.
“Een vriend had het concept al gezien in China”, zegt Buysschaert. “Het is een hippe en vernieuwende manier van adverteren die hier nog in zijn kinderschoenen staat.” Een bewegende foto zuigt beter dan een gewoon beeld de aandacht naar zich toe. Grote automerken, voedingsbedrijven en aanbieders van consumentengoederen passen de techniek van de cinemagraphs nu meer en meer toe, stelt Buysschaert vast.
De Kortrijkse bvba Cinemagraph Studio werd op 1 januari opgericht als testproject, met 20.000 euro startkapitaal. Het bedrijf bedenkt het creatieve concept, werkt samen met fotografen en met medewerkers die de nabewerking van de foto doen. Buysschaert beweert dat de belangstelling van de bedrijfswereld, overheden en reclamebureaus zijn verwachtingen overtreffen. “De eerste contracten zijn al binnen en er lopen gesprekken met A-merken over heel België.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier