Nieuwe betaalkaart BNP Paribas Fortis zorgt voor problemen bij klanten
Zowat 4 miljoen klanten van BNP Paribas Fortis krijgen tegen het einde van het jaar een nieuwe bankkaart, maar die blijkt nu al voor problemen te zorgen.
BNP Paribas Fortis stapt voor haar debetkaart over van Maestro naar Visa, maar die overschakeling loopt niet overal vlekkeloos. In sommige winkelpunten werkt de kaart niet en er zijn betaalproblemen met de webwinkel Bol.com. Dat bericht Het Belang van Limburg maandag en wordt aan Belga bevestigd door BNP Paribas Fortis-woordvoerster Hilde Junius.
Lezers van Het Belang van Limburg signaleerden de krant dat de kaart niet overal zou werken. Volgens Junius kunnen er inderdaad problemen zijn bij winkels met een betaalautomaat die nog de betaalstructuur van Maestro gebruikt.
‘Maar dat is het geval voor minder dan 2 procent van de automaten’, benadrukt de woordvoerster. Die winkeliers moeten voor een oplossing contact opnemen met de uitgever van hun betaalautomaat. Een update van het toestel zou in de meeste gevallen volstaan om het probleem op te lossen.
Bij webwinkel Bol.com is er volgens de woordvoerster voorlopig nog een probleem met één van de aangeboden betaalmogelijkheden, maar kan er sowieso betaald worden met de nieuwe kaart.