Hoe uw omzet groeit met referral sales
Onderzoek toont dat meer dan de helft van de leads aangereikt door bestaande klanten uitmondt in een deal. Deze aanbevelingen komen echter niet uit de lucht vallen, u moet er wat voor doen.
Zet uw bedrijf in de steigers voor aanbevelingen. Aanbevelingen moet je verdienen, en na een eerste deal met een klant is die basis er nog niet. U kunt na een deal beter de blik vooruit werpen op de dienstverlening die u van plan bent te bieden. Zeg bijvoorbeeld letterlijk wat u in petto hebt voor de klant en hoe u denkt zijn vertrouwen te winnen zodat hij uw dienstverlening de moeite waard vindt om aan te raden bij zijn relaties.
Verdien de aanbevelingen. De enige manier om aanbevelingen te verdienen, is het absolute vertrouwen van uw klanten te winnen. Ze moeten zo’n rotsvast vertrouwen in u hebben, dat ze geen enkel risico ervaren wanneer ze u de naam van een relatie doorspelen. Vertrouwen winnen, doet u door een ongekend serviceniveau te bieden, extra waarde te creëren en zelf klanten aan te bevelen bij uw relaties.
Zoek naar bevestiging. Vertel de klant dat u zijn ervaringen met uw bedrijf wilt delen met prospects. Stel vragen zoals: wat kunnen we verbeteren, wat doen we erg goed, hoe kunnen we zorgen dat u ons aanbeveelt?
Vraag om een introductie. Krijgt u louter wat contactgegevens van de lead, dan is het net cold calling. Maar een e-mail of telefoontje van uw klant naar die relatie is een heel ander verhaal. Probeer uw klant na de introductie ook terug te laten koppelen naar u, zodat u weet dat de aanbeveling heeft plaatsgevonden.
Opvolgen. Stuur uw klant een bedankberichtje en houd hem op de hoogte van uw contact met zijn relatie.
Bron: bizz
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier