Fastfood wordt het nieuwe hondenvoer in de VS

© istock

Eén op de zes Amerikaanse huishoudens koopt tijdens een bezoek aan een fastfoodrestaurant weleens voedsel voor het huisdier. Met name de hond vaart er wel bij.

Uit een enquête van het marktonderzoeksbureau Relevation Research blijkt dat een derde van de bevraagde hondenbezitters met de trouwe viervoeter naar de ‘drive through’ van een fastfoodketen trekt, terwijl vier op de vijf uit die categorie verklaart altijd wel iets speciaals voor het huisdier mee te nemen.

Fastfood blijft in de Verenigde Staten dus niet langer beperkt tot menselijke consumptie, maar is dus in veel gevallen ook letterlijk bestemd voor de hond.

Het onderzoeksbureau kon voor de online enquête in maart rekenen op de antwoorden van 1.499 volwassen respondenten. Topbestemmingen voor de hond waren McDonald’s, Burger King en Wendy’s. Andere conclusie: er blijken tweemaal zoveel mannelijke hondenbezitters in het gezelschap van een huisdier naar een fastfoodrestaurant te trekken, dan bij hun vrouwelijke lotgenoten het geval is.

Catering voor de hond

Nan Martin, hoofd van het onderzoeksbureau Relevation Research, neemt de resultaten van de enquête in ieder geval ernstig. ‘Fastfoodrestaurants moeten samenwerken met fabrikanten van hondenvoer om een aanbod samen te stellen dat geschikt is voor de hond. Bedrijven die erin slagen om verzorgde catering voor de hond te voorzien, zullen het vertrouwen van de hondeneigenaars winnen die hun huisdier zonder schuldgevoel willen verwennen”, aldus Martin.

Er is tenminste al één keten die heeft ingespeeld op de nieuwe trend in de VS. Lazy Dog Restaurant & Bar heeft een speciaal menu samengesteld voor de beste vriend van de mens. Dat menu bestaat uit een gegrilde hamburger met bruine rijst, en een gegrilde kipfilet met bruine rijst. (CNBC/BO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content