Delhaize staakt prijzenoffensief

© Belga
Kevin Van der Auwera Coördinatie Trends.be

Een jaar geleden ontketende Delhaize een prijzenoffensief om klanten weg te halen bij de concurrentie. Nu laat het die strategie varen.

Delhaize moet niet langer per se de laagste prijzen hebben, zegt ceo Dirk Van den Berghe. De supermarktketen wil opnieuw werk maken van de kwaliteit. Een jaar geleden ontketende Delhaize een prijzenoffensief om klanten weg te halen bij de concurrentie. Van honderden producten verlaagde de supermarktketen de prijzen. Nu laat het die strategie varen, om opnieuw werk te maken van de kwaliteit.

“We hebben nooit prijzen verlaagd ten koste van de kwaliteit,” stelt Van den Berghe in een gesprek met De Tijd. “Maar we gaan daar nu minder mee uitpakken. De prijs blijft belangrijk, maar alleen voor de vergelijkbare producten. Niet meer voor alles”.

Ook Carrefour stelt dat het geen must is om de goedkoopste te zijn. Alleen Colruyt wil nog steeds de laagste prijzen hebben.

Als deze ketens, elk goed voor een kwart van de markt, de slag staken, is de prijzenoorlog onder de supermarkten eigenlijk afgelopen, zo concludeert de krant.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content