De toekomst van de bioscoop: hoe Kinepolis uw beleving wil verbeteren
Kinepolis polst zijn klanten permanent naar hun tevredenheid en daaruit blijkt dat de bereidheid om te betalen voor meer beleving en emotie hoger is dan voor content. Dat zegt CEO Eddy Duquenne in een interview met Trends. Dit zijn een aantal concepten die de bioscoopgroep reeds uittest en nog in petto heeft.
Kinepolis heeft tijdens de pandemie ingezet op meer beleving voor klanten, zegt Eddy Duquenne. “Zo hebben we onlangs 21 zogenoemde ScreenX-zalen (waarbij het beeld wordt uitgebreid naar de wanden van de zaal, nvdr) aangekondigd, en ook een grote deal met IMAX (waardoor Kinepolis zes extra schermen met zeer hoge beeld- en geluidskwaliteit krijgt, nvdr).
“Al moet je in technologie niet altijd de eerste zijn. Soms moet je de kat uit de boom kijken. Ik denk dat veel grote warenhuizen ook wel leren dat zelfscanning niet helemaal het walhalla is.
Voedingconcepten
“We onderzoeken ook welke beleving past bij welke film. Zo past 2D niet bij Avatar, of Barbie niet in bewegende zetels. We gaan dit jaar ook een aantal andere dingen testen, bijvoorbeeld om in de cosy seats iets aan te bieden om te eten en te drinken dat op een ander niveau zal staan.
“We leggen de laatste hand aan een aantal voedingconcepten. Ik ben daar heel enthousiast over. Het gaat er ook over hoe we die in de zaal krijgen, zonder andere mensen te storen. En het blijft fingerfood. We gaan geen steak friet eten in een cinemazaal. Het mag niet geuren, geen vlekken maken en geen lawaai maken.
QR-code op de zetel
“We hebben in Antwerpen al een systeem dat ons toelaat per zetel te communiceren, via een QR-code op de rug van de zetel, waarmee je met je telefoon een app kunt openen. Dat laat ons toe voor de eerste keer individueel met mensen te communiceren.
“Dat opent een nieuwe wereld van mogelijkheden. Welke? Dat is goed voor een volgend artikel.”
Lees een uitgebreid interview met Eddy Duquenne over de toekomst van Kinepolis:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier
Kinepolis Group
-
Maatschappelijke zetel:
Brussel
-
Sector:
Vrije tijd, bioscopen, enz.