‘We willen nog veel bewijzen’: scale-up Bizzy over zijn groeiplannen

Steve Declercq en Hendrik Keeris, de oprichters van Bizzy
Myrte De Decker
Myrte De Decker redacteur Trends

Het techbedrijf Bizzy zet zijn groei voort. Een kantoor in Amsterdam, een verdubbeling van het aantal medewerkers en de voorbereiding van een nieuwe kapitaalronde kondigen de volgende fase aan.

“Eind 2028 moet Bizzy dé Europese referentie zijn voor wie op de hoogte wil blijven over het reilen en zeilen van bedrijven”, begint Hendrik Keeris. De 27-jarige CEO van het techbedrijf steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken. “We mikken dan op 100 miljoen euro terugkerende omzet uit onze abonnementsformules. Ik durf dat uit te spreken. Het houdt ons alert.”

Bizzy is een succesverhaal van StarApps, de start-upfabriek van de Netlog-oprichter Lorenz Bogaert. De Gentse scale-up wordt weleens ‘het Google van bedrijfsdata’ genoemd. Dankzij de unieke combinatie van officiële data, uit bijvoorbeeld het Staatsblad, en dynamische data van websites, socialemediakanalen en nieuwsberichten heeft het software-as-a-serviceplatform een ongezien brede en diepe database van bedrijfsinformatie. Die kunnen bedrijven gebruiken om informatie in te winnen over potentiële klanten, maar ook voor aanwervingen en voor investeerders om unieke kansen op het spoor te komen. Klanten kunnen ook meldingen over bedrijven inschakelen om op de hoogte te blijven van nieuws.

Sinds de commercialisatie van het platform begin vorig jaar maken bijna 300 betalende klanten gebruik van Bizzy, goed voor 1,2 miljoen euro omzet. Het team is in die periode gegroeid tot dertig medewerkers. Kapitaal haalden Keeris en medeoprichter Steve Declercq in augustus 2021 al op bij een resem businessangels.

‘We hebben Bizzy in het begin misschien wat als een jeugdbeweging geleid’

Hendrik Keeris, medeoprichter Bizzy

Professionaliseren

De opening van een kantoor in Amsterdam is het startschot van de volgende groeifase. “De basis van ons businessmodel zit goed”, duidt Keeris. “We moeten zo snel mogelijk naar het buitenland, terwijl we de binnenlandse verkoop opdrijven. Nederland was een logische keuze. In Amsterdam wonen veel Franse expats, waardoor we die markt meteen kunnen meenemen. Tegelijkertijd zullen we onze productportefeuille uitbreiden en onze prijszetting herbekijken. De abonnementsformule werkt prima, maar we moeten schaven aan de uitwerking: een eenmanszaak heeft andere noden.”

Om tegen eind 2028 die 100 miljoen recurrente omzet te realiseren, wordt het bedrijf ook gedwongen verder te professionaliseren. “We hebben Bizzy in de beginperiode misschien wat als een jeugdbeweging geleid”, zegt Keeris. “Nu hebben we een volwassen werkcultuur. We hebben sterke profielen uit het Gentse ecosysteem van onder meer Collibra, Mollie en Silverfin binnengehaald. Mensen zijn het belangrijkste kapitaal in de techwereld.” Dat houdt meer in dan samen lunchen of een pint drinken na de uren. Volgens de CEO moet iedereen mee naar het volgende ambitieuze niveau.

Intussen wordt Bizzy links en rechts als de volgende Henchmen getipt, het Gentse legaltechbedrijf dat begin juni voor 160 miljoen dollar werd overgenomen door de Britse gigant LexisNexis. “Dat geeft ons motivatie om het even goed of zelfs beter te doen”, zegt Keeris. “Onze ambitie is gigantisch. Ons team is geëvolueerd en we hebben sterke profielen aangetrokken. De machine begint stilaan te werken. Ik zou me slecht voelen mochten we volgend jaar al aan pakweg Zoominfo, ons Amerikaanse voorbeeld, verkopen, omdat we dan misschien net niet hebben bereikt wat we hebben beloofd. We hebben nog wat te bewijzen, los van de som die ze misschien bieden” (lacht).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content