Cara Pils blijft bestaan: ‘We zijn ontroerd door zo veel liefde’
De kogel is door de kerk: Cara Pils blijft bestaan. Dat heeft warenhuisgroep Colruyt-kunnen weten. Fans van het bier mogen mee beslissen over het nieuwe design van de bierblikjes.
‘Beste vrienden van Cara, eerst en vooral een dikke merci voor jullie massale reacties’, klinkt het op een speciale Cara Pils-website van warenhuisketen Colruyt. ‘ Echt, we zijn aangenaam verrast door jullie bezorgdheid over je vertrouwde Cara Pils. En we zijn ontroerd door zo veel liefde.’
De afgelopen weken was opschudding ontstaan omdat Colruyt had aangegeven een naamsverandering om te dopen tot Everyday Pils. Het bier met de ‘marginaal hippe’ status bleek echter meer fans te hebben dan veel mensen dachten.
Heel wat mensen reageerden emotioneel op het bericht dat hun geliefde goudgeel ‘cultureel erfgoed’ dreigde te verdwijnen, waardoor Colruyt al snel te kennen gaf dat er officieel nog niets beslist was.
De manier waarop de warenhuisketen de zaak heeft aangepakt, heeft alleszins nu al gezorgd voor een stroom aan extra gratis reclame.
‘Het staat ondertussen als een paal boven water: we behouden gewoon onze naam.Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd’schrijft Colruyt nu.
Everyday in elkaar getimmerd
Colruyt roept de fans op om mee te beslissen over hoe de blikjes er in de toekomst zullen uitzien. Het lijkt erop dat de komende dagen drie mogelijke ontwerpen gepresenteerd zullen worden. (Het blikje waarop ‘Everyday Bier’ staat, wordt in een eerste video alvast in elkaar getimmerd.)
Bekijk hier de video waarin de fans wordt opgeroepen om mee te beslissen over het design van de blikjes:
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier