Boobs-‘n-Burps op overnamepad
Boobs-‘n-Burps, de Belgische specialist in alles wat met borstvoeding te maken heeft, neemt zijn Franse sectorgenoot MamaNANA over.
De overname past in de groeistrategie van Boobs-‘n-Burps. Voor die expansie wordt het financieel gesteund door SI², een sociaalinvesteringsfonds waar onder meer de familie Colruyt bij is betrokken.
CEO Roeline Ham: “We voelen als kleine speler de druk van de grotere ketens. Daarom was schaalvergroting voor ons belangrijk. MamaNANA is een sterk merk in Frankrijk. Dat bood ons de kans onze geografische actieradius uit te breiden.”
Ham richtte Boobs-‘n-Burps in 2010 op. Het bedrijf haalt een omzet van 1,2 miljoen euro. Het profileert zich als de one-stopshop voor de aanstaande en pas bevallen moeder. De onderneming heeft drie winkels in ons land en verdeelt haar producten via een internationale webshop.
Het overgenomen Franse bedrijf bestaat al sinds 2005 en opereert enkel via het internet. De Franse webwinkel haalt een omzet van ongeveer 1 miljoen euro.
Het aanbod van MamaNANA is complementair aan het aanbod van Boobs-‘n-Burbs. Het overgenomen bedrijf was meer actief in borstvoedingskledij en speciale bh’s, terwijl de Vlaamse overnemer naast borstvoedingskledij en speciale bh’s ook kolfmateriaal, boeken en accessoires verkoopt.
In januari komt er een herlancering van MamNANA, maar de merknaam blijft behouden. Voorlopig komen er geen fysieke winkels in Frankrijk. Die optie wordt wel overwogen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier