Bedrijfsbeheersoftware voor alles
Akti, het vroegere SalesAssist, commercialiseert gebruiksvriendelijke bedrijfsbeheersoftware voor kmo’s.
Met de 1,3 miljoen euro kapitaal die de Brusselse nv Akti in maart ophaalde is het bedrijf klaar om geleidelijk te groeien. ‘Het kapitaal komt van investeerders die mee onze activiteit hebben opgezet, maar ook van nieuwe businessangels. Een van de investeerders beschikt bovendien over gedegen ervaring in advies en producten voor accountants’, zegt Claude De Geynst, de CEO van Akti.
De kapitaalronde is een belangrijke mijlpaal voor het bedrijf en was van bij de oprichting in 2015 een prioriteit. Akti verleidde de investeerders onder meer door enkele nieuwigheden toe te voegen aan zijn softwareproduct en met een zakenmodel dat werkt met recurrente inkomsten en uitgaat van een gemiddelde groei van 20 procent.
Dat het bedrijf kapitaal kon aantrekken, wijst ook op het succes van zijn product: een geïntegreerd bedrijfsbeheersysteem dat via het internet draait en waarmee kmo’s zowat alles kunnen doen, van de prospectie over de economische en financiële evaluatie van een prestatie of levering tot de boekhouding. Het bedrijf liet zich voor zijn software inspireren door de bedrijfsbeheerprogramma’s van grote bedrijven, maar richt zich met zijn product op de noden van ondernemers met een klein bedrijf die hun organisatie aan het digitaliseren zijn.
De klanten van Akti kunnen met de software hun activiteiten verbeteren zonder dat ze last hebben van vervelende vertragingen door onderhoud of actualiseringen. ‘De ondernemer hoeft op het platform maar te klikken op de tool die hij nodig heeft – klantenrelatiebeheer, tijdmanagement of facturatie – zodat hij zich helemaal kan concentreren op zijn business’, besluit Claude De Geynst.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier