Maak een account aan en switch eenvoudig tussen jouw favoriete magazines

 Antwerpse start-up AskWhisper personaliseert info voor hotelgasten

Martijn Van Dooren (AskWhisper)
Thomas Smolders medewerker Trends

Enkele grote namen uit de hotelsector investeren samen 750.000 euro zaaigeld in de Antwerpse start-up AskWhisper.

Onder meer Matthias Geeroms (oprichter Lighthouse) en Vincent Goemaere (oprichter Stardekk) bevestigen zo hun vertrouwen in de applicatie die de communicatie tussen hotels en reizigers wil vereenvoudigen.

“Als freelance-ontwikkelaar hielp ik hotels soms met de implementatie van software”, zegt Martijn Van Dooren, die in 2024 samen met zijn studiegenoot Matko Matic AskWhisper oprichtte. “In de zoektocht naar tools die helpen bij het traject van een hotelgast, ontdekten we dat er te weinig goede oplossingen bestonden. Daarom besloot ik een systeem te bouwen dat hotels kunnen gebruiken om gepersonaliseerde informatie naar gasten te sturen, een virtuele conciërge aan te bieden en extra services te verkopen.”

AskWhisper focust in eerste instantie op onafhankelijke hotels. Martijn Van Dooren: “De eerste contracten zijn intussen gesloten en met onze kapitaalronde kunnen we extra mensen aanwerven. De focus ligt daarbij in eerste instantie op salesprofielen, zodat we AskWhisper nog beter in de markt kunnen zetten.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content