Albert Heijn blijft in België en opent nieuwe winkels

© belga

Ahold Delhaize heeft ambitieuze plannen in België. Het Nederlandse merk Albert Heijn blijft als aparte keten in België actief, en krijgt er de komende jaren 30 à 50 winkels bij.

Er was lange tijd onduidelijkheid over de toekomst van Albert Heijn in België, dat net als Delhaize onderdeel is van supermarktgroep Ahold Delhaize. Maar het bedrijf blijft dus als aparte entiteit actief in ons land. Vandaag telt de keten 42 winkels. Daar komen er de komende jaren 30 tot 50 bij. ‘We hebben gemerkt dat er geen kannibalisering is tussen beide merken. Ze kunnen alle twee groeien’, aldus Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver.

Delhaize leidende merk

Ook Delhaize wil de volgende drie à vier jaar nieuwe winkels openen: er komen honderd nieuwe supermarkten (supermarkten, AD of Proxy) bij. Delhaize zet ook, zoals eerder aangekondigd, in op het succes van stads- en gemakswinkels. Delhaize ziet een potentieel van 200 Fresh Ateliers en Shop&Go’s. Delhaize blijft het leidende merk van de Nederlands-Belgische fusiegroep in ons land. Het is dan ook Delhaize dat zowel de eigen expansieplannen als de expansie van Albert Heijn in België zal coördineren.

Delhaize gaat ook een samenwerking aan met onlinewinkel bol.com, eveneens onderdeel van Ahold Delhaize. Er komen afhaalpunten van bol.com in winkels van Delhaize. Een eerste test zal plaatsvinden in Antwerpen. De nieuwe winkelopeningen zullen extra banen opleveren. Hoeveel precies is nog niet duidelijk.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content