Ondernemen Ondernemen Starter van de week: Treedy, de app die strijdt tegen retourzendingen De Belgische tech-start-up Treedy wil hét datacentrum voor de mode-industrie worden. Het bedrijf heeft in zijn Fitsbest-app een 3D-scanner voor consumenten. Die moet de mode-industrie helpen om het aantal retourzendingen te verminderen. Waarom hebt u deze app ontwikkeld?"Het is paradoxaal dat de mode-industrie maar weinig kennis heeft van de lichaamsbouw van haar klanten", zegt CEO …
Ondernemen Ondernemen Er is nog plaats voor zelfstandige modeboetieks: 'Wij zijn dag en nacht met onze zaak bezig' Slechts één op de vier zelfstandigen met modewinkels verdient goed zijn brood. Dat blijkt uit een analyse van Trends samen met Trends Business Information. Toch walsen de grote kledingketens of onlineverkopers de markt niet plat. Er is wel degelijk ruimte voor de kleinere boetieks. "Wij zijn dag en nacht met onze zaak bezig. Als de passie er niet is, heeft het geen zin. Je werk moet je hobby zijn."
Inspiratie Inspiratie Privacy is dood: welkom in de wereld van het toezichtskapitalisme Data vormen de ruggengraat van het businessmodel van heel wat onlineplatformen. “Kleding is maar een wortel die Zalando voorhoudt, om data te verzamelen.” Welkom in de wereld van het toezichtskapitalisme.
Video | Macro-economie & beleid Video | Macro-economie & beleid 'Slechts winst bij 4 op 10 webshops': hoe overleven in het Belgische e-commercemoeras? Een nieuw rapport van Unizo schetst een somber beeld van de Vlaamse e-commerceactiviteiten. Slechts vier op de tien handelaars halen winst uit hun webshop. Voor de overgrote meerderheid (59%) is de webshop slechts een uithangbord van hun fysieke winkel. Waar loopt het mis voor onze winkels? Een e-commerce-expert analyseert de case van een kleine Vlaamse boetiek die worstelt met haar webshop.
Ondernemen Ondernemen Textielbroers realiseren ommekeer bij modeketen e5: 'We hebben e5 weer zelfvertrouwen en een ziel gegeven' De klassieke Marc Van Ranst-truien en donkerblauwe rechte rokken liggen er nog wel, maar wie een vernieuwde e5-winkel binnenstapt, zal die allicht niet meer vereenzelvigen met de kleerkast van bomma en bompa. "Nu moeten we nog diegenen overtuigen die nog niet zijn komen kijken", zegt Peter De Sutter. Samen met zijn broer Kristof heeft hij de kledingketen een nieuwe adem gegeven.