Mode Mode Pieterjan Van Biesen, hoofd marketing & communicatie Natan: ‘Het grootste deel van mijn budget gaat naar interieur’ Een Cola Zero of liever champagne?" Wanneer Pieterjan Van Biesen de deur van zijn stijlvolle appartement op de bovenste etage van een statige residentie in Brussel openzwaait, wordt meteen duidelijk dat hier een man woont die van vele markten thuis is. Als hoofd marketing & communicatie bij Natan kent hij als geen ander de kracht van een goede eerste indruk. Met zijn hulp vond het Belgische modehuis een nieuw publiek, dat naast royals ook steeds meer it-girls telt. Gepolst naar zijn grootste uitgavenpost zal het antwoord wellicht verbazen.
Ondernemen Ondernemen Er is nog plaats voor zelfstandige modeboetieks: 'Wij zijn dag en nacht met onze zaak bezig' Slechts één op de vier zelfstandigen met modewinkels verdient goed zijn brood. Dat blijkt uit een analyse van Trends samen met Trends Business Information. Toch walsen de grote kledingketens of onlineverkopers de markt niet plat. Er is wel degelijk ruimte voor de kleinere boetieks. "Wij zijn dag en nacht met onze zaak bezig. Als de passie er niet is, heeft het geen zin. Je werk moet je hobby zijn."