Ondernemen Ondernemen Bordspellensector is 13 miljard dollar waard: ‘Een bordspel lanceren is een enorm risico’ Begin oktober komt de bordspellenbranche in Essen samen voor de Internationale Spieltage, de hoogmis van de industrie. Voor uitgevers is het de beste graadmeter om te peilen welke van hun nieuwe titels evergreens als Monopoly van de troon zouden kunnen stoten.
Ondernemen Ondernemen Barbie: de marketinghype van het jaar Sinds vorige week draait de film Barbie in de bioscoop. De marketingmachine spuwde op voorhand massa’s bijbehorende producten de markt op en vertrouwt op een nieuw succesrecept: een mix van een reclamecampagne en een kaskraker.
Ondernemen Ondernemen Barbie the Movie moet Barbie weer incontournable maken Speelgoedproducent Mattel spaart kosten noch moeite om Barbie bij de tijd te houden, maar toch lijkt Barbie op haar 64ste over haar hoogtepunt heen. De langverwachte live-actionfilm over haar, met Margot Robbie en Ryan Gosling in de hoofdrollen, moet het tij keren.
Ondernemen Ondernemen Wat Barbie vertelt over nearshoring Barbie is een symbool voor de paradox van de huidige toeleveringsketens. Ze zijn noch mondiaal, noch lokaal. Ze zijn beide.