Ondernemen Ondernemen Amerikanen laten Bud Light nog altijd massaal links liggen De verkoop van Bud Light, tot voor kort de meest gedronken pils in de Verenigde Staten, daalde in de tweede week van juli met bijna 30 procent in volume. Dat is weliswaar iets beter dan in de laatste week van juni, want toen daalde het volume met 32 procent. “Deze felle daling is niet zomaar een ongelukje. Dit is een langdurige trend”, analyseert de Amerikaanse bierexpert Bump Williams.
Nieuws Nieuws Expert: 'Bud Light komt deze klap nooit te boven' Dinsdag 4 juli vieren de Amerikanen hun nationale feestdag. Het is doorgaans ook een piekdag voor de bierverkoop. Maar Anheuser-Busch, de marktleider en een filiaal van de wereldleider AB InBev, viert Onafhankelijkheidsdag in mineur. Het meest verkochte merk, Bud Light, is sinds april in vrije val. “Zelfs eind dit jaar zal Bud Light niet opnieuw de marktleider zijn”.
Nieuws Nieuws AB InBev blijft klappen incasseren in VS: daling verkoop Bud Light versnelt tijdens topseizoen Er komt maar geen einde aan de dalende verkoop van AB InBev in de Verenigde Staten. Het belangrijkste merk, Bud Light, zag in de tweede week van juni de daling zelfs versnellen: -31 procent in volume en -28,5 procent in omzet. De transgenderrel die begin april losbarstte gaat maar niet liggen. Ook de timing zit slecht, want de periode van eind mei tot begin september is goed voor bijna de helft van de jaarlijkse bierconsumptie.
Ondernemen Ondernemen Stella Artois deelt in de klappen die voor Bud Light bedoeld zijn AB InBev ziet in de Verenigde Staten de verkoop kelderen van zijn meest gedronken bier, Bud Light. Maar ook de Belgische premiumpils Stella Artois krijgt klappen. Een kenner van het AB InBev-huis heeft “er alle vertrouwen in dat het management dit kan keren. Maar het zal tijd vergen”.