Belgisch productiehuis Caviar pakt uit met Beckhams en ‘Ross & Rachel’ in Super Bowl-reclame: bekijk de commercial hier

Kevin Van der Auwera Coördinatie Trends.be

Het Belgische productiehuis Caviar scoort dé hit van de reclamehoogmis op de Super Bowl, het grootste eendaagse sportevenement ter wereld.

De Super Bowl LVIII (58), de finale van de American football-competitie NFL, brengt zondagavond in Las Vegas de San Francisco 49ers en de titelverdedigers Kansas City Chiefs tegenover elkaar.

Lees verder onder de video

Maar bijna evenveel dan naar de wedstrijd zelf wordt ook uitgekeken naar de randanimatie, de halftimeshow en de peperdure commercials. Het is de jaarlijkse hoogmis van de Amerikaanse reclamesector.

Caviar scoort dé hit op Super Bowl-hoogmis van de reclame

Die hoogmis kleurt opnieuw een beetje Belgisch, met een reclamespot van Caviar voor het maaltijdbezorgersplatform Uber Eats. Het Vlaamse productiehuis is intussen een vaste waarde op de Super Bowl, want het bedrijf maakte de voorbije jaren al verschillende spots voor het evenement.

Dit keer staat een commercial op het programma die draait rond vergeetachtigheid (Don’t forget Uber Eats), en bol staat van de sterren. Passeren de revue: oud-voetballer David Beckham en zijn vrouw en voormalige Spice Girl Victoria Beckham, de Friends-acteurs Jennifer Aniston en David Schwimmer alias ‘Rachel en Ross’, en zanger Usher. Die laatste treedt ook op tijdens de halftimeshow.

Op de advertentie kwam wel al kritiek, omdat een van de grappen in het filmpje over een pinda-allergie gaat. Onder meer de allergievereniging Food Allergy Research & Education (FARE) zei in een reactie dat ze teleurgesteld is en de spot ‘verwerpelijk’ vindt.

7 miljoen voor 30 seconden

De finale van de NFL is het meest bekeken eendaagse sportevenement ter wereld. Vorig jaar keken nog 115 miljoen mensen naar de Super Bowl, een record voor het evenement.

De uitzendrechten van de Super Bowl zitten dit jaar bij CBS. Volgens Amerikaanse media kost een reclamespot van 30 seconden net als vorig jaar, toen Fox de wedstrijd uitzond, zowat 7 miljoen dollar.

Caviar maakte een korte teaser van een halve minuut met de Beckhams, de volledige spot duurt één minuut.

Bekijk de teaser en de volledige commercial hier, of lees hieronder verder

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Vestiging in Los Angeles

Caviar werd in 2004 opgericht door huidig CEO Bert Hamelinck en is sinds 2021 via een meerderheidsbelang van Telenet een onderdeel van de Liberty Global-groep. Het heeft vestigingen in Mechelen, Brussel, Londen, Parijs en Los Angeles, waar de spot werd gemaakt.

“De laatste jaren tekenden we steevast voor enkele creatieve spots die tijdens de Super Bowl uitgezonden werden”, zegt CEO Bert Hamelinck. “Dit jaar hebben we dat opnieuw kunnen waarmaken dankzij het hele team in LA en regisseur Jake Szymanski, die eerder al voor Uber Eats films maakte.”

Caviar is ook bekend van films als Sound of Metal en Rebel van Adil El Arbi en Bilall Fallah, en series als Tabula Rasa en F*** You Very Very Much.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content