‘Twee passies: mensen en marketing’

WIE

Karolien Vanhelden (40)

IS

Personal branding strategist en fascinate certified advisor

WAS

Karolien Vanhelden studeerde Romaanse filologie aan de KU Leuven uit “liefde voor taal en storytelling.” Vanhelden kwam in communicatiejobs terecht, eerst bij de Gouden Gids-uitgever Truvo, daarna bij Uitgeverij Averbode. Daar groeide haar interesse voor marketing. “Communicatie is maar één aspect van marketing. Ik wilde verbreden en ook de strategie, de psychologie en de noden van de consument begrijpen.” Ze volgde daarom een studie marketing aan Groep-T in Leuven. In 2011 trad Vanhelden in dienst van The House of Marketing, als marketingconsulent. Ze groeide door tot head of marketing en lid van het managementteam. In die functie was ze intern ook coach van de werknemers. Na een decennium vond Vanhelden het tijd voor iets nieuws. In volle coronatijd verliet ze The House of Marketing en bereidde zich voor op een nieuwe stap. Ze ging onlangs van start als zelfstandige personal branding strategist en fascinate certified advisor.

WIL

“Personal branding combineert mijn twee passies: mensen en marketing. Het draait het om het verhaal van de mensen, hoe ze zich op de markt durven te zetten, hoe ze betere leiders of teamleden worden. Authenticiteit is heel belangrijk”, aldus Vanhelden. “Personal branding zat al in mijn hoofd sinds 2015. Maar ik wilde niet alleen afgaan op buikgevoel, maar zocht ook naar manieren om dat wetenschappelijk te onderbouwen met facts and figures. Zo ben ik bij fascinatie terechtgekomen.” Fascinatie is, zo laat ze weten, een neurologische staat van intense focus die een onweerstaanbaar gevoel van connectie bewerkstelligt. Vanhelden is momenteel de enige fascinate certified advisor in ons land.

VRIJE TIJD

Lezen, gezin en fotografie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content