Telenet gaat circa 280 medewerkers van callcenter en IT-afdeling outsourcen

John Porter, CEO van Telenet © Belga

Telenet gaat vanaf mei 200 medewerkers van zijn callcenter en 79 medewerkers van zijn IT-afdeling outsourcen. Het telecombedrijf uit Mechelen heeft een overeenkomst met Teleperformance gesloten voor zijn klantenservice-departement en met Infosys en Accenture voor zijn IT-afdeling.

Dat meldt Telenet in een persbericht. Gesprekken met sociale partners zullen de komende dagen beginnen.

Vragen van klanten

Het wil in huis een kenniscentrum bouwen gericht op complexere vragen van klanten, luidt het. Standaardvragen van klanten zullen volledig toevertrouwd worden aan partners. Naast de al bestaande partner WEngage zal Telenet een contract afsluiten met Teleperformance en daar 200 callcentermedewerkers onderbrengen.

Telenet wil ook de manier waarop er met IT-partners wordt gewerkt vereenvoudigen en het aantal leveranciers voor software delivery activiteiten verminderen. “Om die reden zal Telenet group voor softwareontwikkeling enkel nog samenwerken met Infosys en Accenture als kernpartners”, klinkt het. Als onderdeel van deze nieuwe opzet zullen 79 medewerkers worden overgedragen van Telenet group naar Infosys en Accenture.

Rechten waarborgen

De overdracht van medewerkers is voorzien op 1 mei 2025 en zal gebeuren volgens de principes van CAO 32bis. Dat waarborgt de rechten van werknemers bij wijziging van werkgever.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content