Proximus maakt mobiele abonnementen en dochtermerk Scarlet aantrekkelijker

Proximus-CEO Guillaume Boutin. © BELGA PHOTO JAMES ARTHUR GEKIERE

Proximus gaat een aantal klanten meer waar voor hun geld geven. Het telecombedrijf verbetert de abonnementen van het merk Proximus voor mobiel internet binnen een pack zonder de prijzen te verhogen en verhoogt de downloadsnelheid van het vaste internet bij dochtermerk Scarlet.

De concurrentie op de Belgische telecommarkt wakkert aan nu er binnenkort met DIGI een vierde speler abonnementen gaat verkopen. Wanneer die nieuwkomer precies van start gaat, is niet duidelijk, maar aanvankelijk werd gesproken over de zomer.

Nu die stilaan op zijn einde loopt, komt Proximus met een aanpassing “aan de marktomstandigheden”. Klanten die een Flex-pack hebben, krijgen vanaf 1 september meer data zonder prijswijziging. Concreet: in Mobile Flex S gaat het beschikbare volume van 12 naar 15 GB, in Mobile Flex M van 80 naar 85 GB en in Unlimited van 350 naar 400 GB.

Proximus grijpt ook in bij dochtermerk Scarlet, dat niet alleen de nieuwe speler als concurrent krijgt maar sinds kort ook te maken heeft met scherp geprijsde bundels van Telenet-dochtermerk BASE. Bij Scarlet krijgen klanten hogere snelheden voor vast internet.

De downloadsnelheid van het losse internetabonnement Loco en de packs wordt verhoogd van 70 Mbps naar 100 Mbps, en de uploadsnelheid wordt verdubbeld van 10 Mbps naar 20 Mbps. Wie meer wil, kan een optie Fiber Boost nemen. Daar stijgt de downloadsnelheid van 200 naar 300 Mbps en de uploadsnelheid van 20 naar 30 Mbps.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content