‘Omzet verdubbelen’
WIE
Maxime De Cordier (38)
WORDT
Marketingmanager bij Boplan, een bedrijf uit Moorsele gespecialiseerd in aanrijdbeveiliging.
WAS
Na mijn studie communicatiemanagement vond ik het belangrijk eerst verkoopervaring op te doen. Die kans kreeg ik bij de sanitair- en verwarmingsspecialist Desco, waar ik aan de slag ging als toonzaalverkoper. Na anderhalf jaar keek ik uit naar een baan die meer aansloot bij mijn studie. Dat bracht me bij Honda Belux, waar ik heel wat verantwoordelijkheden kreeg om het merk met zijn diverse producten in de kijker te plaatsen. In 2010 kwam ik in contact met Ginion Group, een invoerder en dealer van premium- en luxe-automerken. Na ruim vijf jaar pendelen van de Vlaamse Ardennen naar Overijse, ging ik op zoek naar een nieuwe uitdaging. Die vond ik bij de Anglo Belgian Corporation, een motorenfabrikant in Gent. In al die functies heb ik de kans gekregen mijn competenties verder te ontplooien.”
WIL
“Ik draag de verantwoordelijkheid voor de marketing van het Boplan-gamma. Het bedrijf vervaardigt onder meer aanrijdbeveiligingen voor de industriële sector. In opslagplaatsen en bedrijfshallen zijn constructies van Boplan aanwezig. Zij beschermen de bedrijfsinfrastructuur als er bijvoorbeeld vorkheftrucks of wagens tegenaan rijden. De strategische uitbouw van het merk en het opmaken van een uitgekiend marketing- en communicatieplan behoren bij Boplan tot mijn voornaamste verantwoordelijkheden. Het bedrijf is een wereldspeler in modulaire veiligheidssystemen en is actief in 58 landen. Het kende de afgelopen jaren een sterke groei en het heeft de ambitie op korte termijn zijn omzet te verdubbelen. In die uitdaging kan ik me volledig terugvinden.” Tijdens de wielerwedstrijd E3 Binckbank Classic eind maart plaatste Boplan op 65 gevaarlijke punten op het parcours stootkussens.
VRIJE TIJD
“Familie, fietsen, lezen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier