Na de Bud Light-rel: ‘AB InBev sluit sponsordeal met vechttoernooi UFC’
Bierreus AB InBev heeft een meerjarige sponsordeal gesloten met het Amerikaanse vechttoernooi UFC. Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van anonieme bronnen.
De Belgische groep heeft het de laatste tijd niet gemakkelijk in de Verenigde Staten. De bierverkoop in het land ging er fors op achteruit door een boycot uit conservatieve hoek, wegens een in april verschenen promofilmpje voor Bud Light met een bekende transgender.
Sponsordeal
Om het merk er weer op de kaart te krijgen, heeft AB InBev nu een meerjarige deal gesloten om de biersponsor te zijn van de UFC, zegt Bloomberg. Dat is de grootste organisatie in de mixed martial arts (MMA).
Hoe groot het contract is, is niet bekend, maar het zou om de grootste sponsordeal ooit gaan voor de UFC. Tot nu toe was dat een deal van 175 miljoen dollar met cryptomuntenplatform Crypto.com.
Als gevolg van de deal zal het Bud Light-merk te zien zijn tijdens UFC-evenementen in de VS, zowel bij uitzendingen als in de arena’s zelf. Het logo zal bijvoorbeeld ook tijdens persconferenties, op de sociale media van het vechttoernooi en bij het wegen van de vechters getoond worden. Ook internationale merken uit het uitgebreide AB InBev-portfolio zouden gepromoot kunnen worden.
Na de Bud Light-rel lanceerde de brouwer ook al nieuwe campagnes voor het merk in de NFL (American Football) en met verscheidene countrymuzikanten. Het muziekgenre is vooral in conservatieve middens populair.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier