Mondelez en Lotus Bakeries bezegelen samenwerking: Côte d’Or met Biscoff

Lotus-CEO Jan Boone en Mondelez-CEO Dirk Van de Put © Belga

Het partnerschap tussen koekjesbakker Lotus Bakeries en de Amerikaanse multinational Mondelez resulteert in een nieuwe samenwerking: chocolade van Côte d’Or met Biscoff – de merknaam voor speculoos – van Lotus.

Lotus en Mondelez kondigden acht maanden geleden al een samenwerking aan. De Amerikaanse snackreus – geleid door de Belg Dirk Van de Put – gaat voor Lotus Bakeries in India Biscoff-koekjes maken en verdelen. (lees verder onder de video – reportage Kanaal Z)

Maar beide bedrijven gaan ook samen producten op de markt brengen. In het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld kun je al een chocoladereep kopen van het Mondelez-merk Cadbury met Biscoff-kruimels. En ook een gelijkaardige Milka-tablet is op de markt.

Chocolade met speculoos

Nieuw en specifiek op de Belgische markt gericht wordt een tablet chocolade van Côte d’Or met Biscoff-kruimels van Lotus Bakeries. De melkchocoladetabletten – er is ook een versie met witte chocolade – verschijnen de komende weken in de winkelrekken, eerst bij Delhaize, later ook bij andere supermarkten.

Beide bedrijven zetten in op het oer-Belgische karakter van beide merken. “Twee Belgische iconen komen samen”, zegt Marcin Dobrock, directeur van Mondelez in de Benelux.

De productie van de tabletten gebeurt echter in Duitsland, klinkt het bij Mondelez. Enkel de vloeistof waar de chocolade van wordt gemaakt, komt nog uit ons land.

De nieuwe chocoladetablet moet helpen om de omzet van Mondelez in de benelux naar een miljard euro te tillen in 2030, aldus Dobrock. Vandaag zit de Amerikaanse multinational aan twee derde van dat cijfer.

Voor Lotus Bakeries opent de samenwerking met een groep als Mondelez veel mogelijkheden, vertelt CEO Jan Boone. Dat moet helpen om de uiteindelijke doelstelling van de Oost-Vlamingen waar te maken: met Biscoff de nummer drie op de wereldwijde koekjesmarkt te worden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content