Vanaf deze zomer krijgen Kanaal Z en Canal Z, de grootste businesszenders van België, een nieuwe naam: Trends Z. De naamswijziging versterkt het bredere content-ecosysteem van Trends, het multimediale merk voor business, economie, beleggen en ondernemerschap en luidt tevens enkele belangrijke nieuwigheden in.
Met de introductie van Trends Z, vanaf maandag 30 juni, wordt alle businesscontent van de groep onder één sterk merk samengebracht. Dit moet de positie van Trends als grootste business community van het land versterken en de herkenbaarheid bij kijkers, lezers en luisteraars verhogen.
“Het merk Trends staat voortaan niet enkel voor het gekende magazine en de sterke digitale platformen, maar ook voor podcasts, newsletters, events én nu ook televisie en video,” zegt Jan De Meulemeester, Head of Business News.
“Deze strategische naamsverandering is meer dan symbolisch,” zegt Stijn Fockedey, hoofdredacteur van Trends en het voormalige Kanaal Z. “Ze weerspiegelt een duidelijke visie: Trends moet nog meer het centrale ankerpunt worden voor iedereen met ambitie. Voor ondernemers, managers, beleggers en professionals die op zoek zijn naar betrouwbare, diepgaande en relevante financieel-economische content, via welk kanaal dan ook.”
Evolutie, geen revolutie
Jan De Meulemeester vult nog aan: “De vertrouwde inhoud en vertrouwde gezichten blijven behouden: kwalitatief zakennieuws, scherpe analyses, actuele duiding.”
Toch staan er ook enkele nieuwigheden op de planning. Zo introduceert de redactie van bij de start enkele nieuwe formats, met extra aandacht voor het beursgebeuren en het nieuwe programma ‘CEO van mijn leven’. Ook op de planning staat een speciale zomereditie van Trends Talk, waar grote denkers in gesprek gaan over de veranderende tijden waarin wij leven.
De naamsverandering naar Trends Z luidt vanaf maandag de komst in van een gloednieuw videoplatform waarop kijkers live én ‘on demand’ terecht kunnen voor nieuws, duiding, interviews en debat uit de wereld van economie, finance, ondernemerschap en innovatie. Ook wordt terugkijken naar programma’s in het najaar mogelijk gemaakt via de verschillende operatoren.