Marion Debruyne wordt decaan Vlerick Business School
Professor Marion Debruyne volgt Philippe Haspeslagh op als decaan van Vlerick Business School. Haspeslagh blijft verbonden aan de school als professor in strategie en kreeg de titel eredecaan, meldt Vlerick Business School.
“Marion zal zorgen voor meer focus, sterkere externe samenwerkingen, een snellere internationalisering en innovatie om op die manier voor onze klanten onze kennis beter om te zetten in actie en actie in kennis”, zegt voorzitter Roch Doliveux. “Marion heeft indrukwekkende kwalificaties en staat voor een ongelooflijke dosis energie, degelijke internationale ervaring en een internationale mindset, een diepe affiniteit met de Vlerick-spirit na 10 jaar als een gerespecteerde academica, en een sterke voeling met en netwerk in de bedrijfswereld.”
Debruyne is een alumnus van zowel de UGent, waar ze als burgerlijk ingenieur scheikunde afstudeerde (1995) en een doctoraat Toegepase Economische Wetenschappen haalde (2002), als van Vlerick Business School waar ze een master in marketing management haalde (1996).
Debruyne werkt al tien jaar als professor in ‘marketing strategy & innovatio’ aan Vlerick Business School, en is sinds 2008 ook partner van de school. Sinds 2012 staat ze aan het hoofd van de masteropleidingen. Daarvoor heeft Debruyne vijf jaar in de Verenigde Staten doorgebracht, waar ze verbonden was aan de Wharton School, de Kellogg School of Management en Goizueta Business School.
Naast haar academische publicaties in gerenommeerde vaktijdschriften heeft ze via diverse leerstoelen en bedrijfsinterne opleidingen een sterke band met het bedrijfsleven opgebouwd. Ze zetelt ook in de raad van bestuur van Kinepolis en Recticel. Haar recente boek ‘Customer Innovation’ won de CMI Management Book of the Year 2015 award in de categorie Innovatie en Ondernemerschap. (Belga/BO)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier