Dirk Jacxsens vertrekt bij Imperial Meat Products
Het Spaanse vleesverwerkende bedrijf Campofrio heeft een plan klaar om een reorganisatie door te voeren. Daardoor is er geen plaats meer voor Dirk Jacxsens bij Imperial Meat Products Foods.
Het Spaanse vleesverwerkende bedrijf Campofrio heeft een plan klaar om een reorganisatie door te voeren. Daardoor is er geen plaats meer voor Dirk Jacxsens bij Imperial Meat Products Foods.
Precies een jaar geleden werd de Bruggeling Dirk Jacxsens (55) door het Spaanse moederbedrijf Campofrio in huis gehaald als voorzitter van de Market Challengers Division. Campofrio, met hoofdzetel in Madrid, is het grootste vleesverwerkende bedrijf van Europa, met een omzet van net geen 2 miljard euro. Imperial, met vier vestigingen in het Gentse en een fabriek in de Ardennen, is een dochter van Campofrio. Imperial is bekend van de merken Aoste en Marcassou.
Campofrio heeft een plan klaar om een reorganisatie door te voeren, waarbij nog slechts twee grote pijlers overblijven: een divisie in Zuid-Europa en een in Centraal-Europa. In Centraal-Europa moeten de dochterbedrijven in België, Frankrijk en Nederland centraler worden geleid. Zo is er maar plaats meer voor één manager in plaats van één per land. Van die kostendrukkende maatregel wordt Jacxsens het slachtoffer. Volgende maand verliest hij definitief zijn baan bij Imperial. Het afscheid gebeurt officieel in onderling overleg, maar geen van beide partijen wil er commentaar over kwijt.
Dirk Jacxsens, een burgerlijk ingenieur van opleiding, heeft er al een opmerkelijke carrière als marketeer op zitten. In 1999 werd hij door Trends uitgeroepen tot ‘marketeer van het jaar’ en in 2001 kreeg hij de titel van ‘master marketeer’. Hij werkte achtereenvolgens voor het reclamebureau Vandekerhove & Co, Corona Lotus, het Amerikaanse Dow Corning, Leonidas en Imperial. (KC)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier