David Tornel: directeur marketing Ethias Insurance
Na twaalf jaar bij Unilever – “het mekka van de marketing” – trok David Tornel naar het andere uiterste.
De verzekeringssector staat niet direct bekend als sexy. De perfecte uitdaging voor iemand die niet graag op zijn lauweren rust. Daar komt nog bij dat Ethias na de financiële crisis met een negatief imago opgezadeld zat. “Ik bouw graag een vertrouwensrelatie op tussen een merk en de consument. Als dat lukt, komt de groei automatisch.”
Hij leidt een dienst van vijftig mensen, productmanagers en marketeers. Opvallend is dat de productontwikkeling is omgedraaid: eerst het creatieve werk, dan het technische. Het merk Ethias staat nu voor drie waarden: direct contact met de klanten, perfecte dienstverlening en het DNA van een coöperatie. “Marketing mag niet beperkt blijven tot één dienst, iedereen moet eraan werken. De resultaten zijn er: onze verkoop is met meer dan 10 procent gestegen.”
Marketeer van het jaar 2013
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier