‘Een impuls geven aan de digitalisering van bedrijven’
WIE
Michaël Degrez (44)
IS
Managing partner van de consultancyafdeling van Devoteam
WAS
Michaël Degrez studeerde aan de Solvay Business School en ging goed twintig jaar geleden aan de slag bij KPMG als businessconsultant. Daarna was hij in verschillende ICT-bedrijven actief, zoals DXC Technology. Hij was ook managing partner bij AE, dat bedrijven helpt business en IT te integreren. Hij werkte daar dertien jaar voordat hij commercieel directeur werd van In The Pocket, een digitale productstudio.
WIL
Devoteam België ondersteunt bedrijven in hun transformatie naar een digitaal businessmodel en zorgt ervoor dat de IT-investeringen afgesteld zijn op de businessplannen. De moederonderneming is een ICT-bedrijf dat actief is in achttien landen, voornamelijk in Europa en het Midden-Oosten. De onderneming heeft 8.000 mensen in dienst en draaide in 2020 een omzet van 760,4 miljoen euro.
Voor Devoteam België werken 475 digitale professionals. Degrez wil het personeelsbestand van Digital Impulse, de nieuwe naam van de adviestak, de komende drie jaar verdrievoudigen. “Tegen eind 2024 wil ik veertig mensen aanwerven. Ik ben ervan overtuigd dat we aantrekkelijk zijn voor nieuw talent”, zegt hij. De teams zijn verantwoordelijk voor de operationele dienstverlening van Devoteam rond Amazon Web Services (AWS), Google Cloud, Microsoft, Salesforce en ServiceNow.
De afdeling businessconsultancy van Devoteam België is actief in diverse branches, waaronder de retail en de financiële sector, met klanten als Carrefour, Domo, Euroclear, Philips en Yara. “We helpen hen sneller te digitaliseren, meer te halen uit hun data en de digitale ervaring van hun klanten te verbeteren”, stelt Degrez.
VRIJE TIJD
Fietsen, wandelen, skiën en reizen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier