Bpost opent flagshipstores in Antwerpen en Brussel

Bpost
Bpost (archiefbeeld) © Getty Images
Daan Killemaes
Daan Killemaes Hoofdeconoom Trends

Bpost lanceert in Brussel en Antwerpen het concept van de bbox-boetiek. Die boetieks baten in een veilige omgeving pakjesautomaten uit.

“Het is een logische stap om de pakjesmarkt dichter bij de burger te brengen”, zegt Chris Peeters, de CEO van bpost. “Zeker in een stedelijke omgeving is het niet vanzelfsprekend pakjes op een veilige en vlotte manier te bezorgen. Denk bijvoorbeeld aan iemand die half aangekleed van een hogere verdieping naar beneden moet spurten om een pakje te ontvangen.

“We hebben van die uitdaging een kans gemaakt. Je zou deze boetieks onze flagshipstores kunnen noemen. Deze innovatie onderstreept onze identiteit. We zetten geen metalen doos neer die vooral pakjes uit China verdeelt. We werken samen met de buurt. De lokale kleinhandel kan de pakjesautomaten gebruiken om klanten te bevoorraden buiten de openingsuren.”

Schaalbaar concept

“Dit is een stap richting het bedrijf dat we willen zijn, als centrale spil in het pakjesverkeer tussen bedrijven en mensen, maar ook tussen mensen onderling”, zegt Peeters. “Soms moet je op een veilige manier iets kunnen doorgeven. Lag onze relevantie vroeger in postale diensten, dan heroveren we die relevantie in het pakjesverkeer in alle mogelijke vormen. De boetieks worden moderne servicepunten voor alles wat je met twee handen kan vastpakken. Het concept is ook schaalbaar. We zullen het verder uitbouwen, zeker in de grootstedelijke gebieden in België.”

Lees ook een uitgebreid interview met Chris Peeters over de transformatie van Bpost

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise