4 goede ideeën om uw klanten of medewerkers te vermaken
Wat te doen met iemand die alles al heeft en alles al heeft gedaan? Om nog een origineel idee te vinden om uw zakenrelaties te onderhouden of de teamspirit erin te houden, moet u vaak hemel en aarde bewegen. Trends stelt vier uitgekiende plannetjes voor.
Zelf whisky maken
Concept: sociologen zijn het erover eens; we leven in een tijdperk van ‘dat heb ik zelf gedaan’. Het hoeft dan ook niet te verbazen dat er in die geest heel wat cursussen en ‘academies’ in het leven zijn geroepen.
De jongste creatie is zeker de moeite waard: de whisky school, uiteraard gevestigd in Schotland. Het gaat om een initiatief van de befaamde distilleerderij Ladybank, die iedereen die een woordje Engels spreekt de kans biedt om zijn eigen whisky te leren maken tijdens een stage van drie dagen. Het goede nieuws is dat de aanhouders winnen: als de zelfgemaakte whisky voldoende gerijpt is, wordt u enkele maanden later 9 liter van het brouwsel toegestuurd.
Doelpubliek: selfmade men die graag de realiteit te lijf gaan.
Prijs: 650 euro per persoon, verblijf en verplaatsing niet inbegrepen.
Originaliteit: PPPP
www.whisky.co.uk
Op eigen vleugels vliegen
Concept: Sim Ware Simulations is een kmo die simulatiesoftware op de markt brengt. Aanvankelijk ging het vooral om vluchtsimulaties, maar mettertijd heeft de Belgische onderneming haar gamma uitgebreid en kunt u nu achter het gesimuleerde stuur zitten van een racewagen, een helikopter of een trein of zelfs een duikboot besturen. In principe richt het aanbod van de firma zich tot particulieren die ermee aan de slag kunnen op hun pc, maar nu is Sim Ware ook overgeschakeld naar een hogere versnelling. Samen met de Sabena Flight Academy biedt ze de mogelijkheid om een echte vluchtsimulator uit te proberen, een toestelletje met een waarde van niet minder dan 25 miljoen euro. Op Brussels Airport kunnen de deelnemers de stuurknuppel in handen nemen in een heuse cockpit nadat ze van een doorgewinterde instructeur een korte opleiding hebben gekregen. De simulator bootst de omstandigheden van een echte vlucht voor de volle 100 % na, inclusief de handelingen die u moet verrichten en de gewaarwording van het vliegen met een jet.
Doelpubliek: al wie het spannend wil houden.
Prijs: gratis persoonlijk bestek op aanvraag. Om een idee te krijgen: particulieren die zich aan het experiment wagen, krijgen voor 15 minuten ‘in de lucht’ een factuur van 250 euro voorgeschoteld.
Originaliteit: PPPP
Sim Ware Simulations, Steenweg op Ruisbroek 290, 1620 Drogenbos, tel. 02 331 25 09, www.simw.com
De bakens van de smaak verzetten
Concept: in een tijd dat iedereen zich een of andere kookcursus lijkt te veroorloven, zal dit idee waarschijnlijk niet de prijs van de originaliteit krijgen. En toch … deze cursussen springen er compleet bovenuit. Toque Toc is een gemeenschappelijke creatie van Line Couvreur en Philippe Emanuelli, twee atypische personages uit de Brusselse food scene. Line Couvreur bracht al een frisse wind met Un Peu Beaucoup, een restaurant waarin ze composities in de vorm van zentuinen op tafel bracht. Philippe Emanuelli, die ooit nog school liep bij Eric Beaumard van de George V, is ongetwijfeld de meest briljante sommelier van zijn generatie. Samen verlaten ze de platgetreden paden van de keuken en mikken ze vooral op vervreemding. Geen enkel thema schrikt hen af, ze surfen met klasse doorheen de zinnenprikkelende bereidingen of over de harmonie van wijn en champignons.
De cursussen vinden overigens plaats in een schitterende loft in Sint-Gillis, die eveneens zijn steentje bijdraagt tot de schalkse en ‘happy few’-trekjes van het gebeuren.
Doelpubliek: de ware hedonisten, die er genoegen aan beleven om ver van de banale smaakbelevenis te gaan watertanden.
Prijs: de basisversie kost 50 euro per persoon, maaltijd en wijn inbegrepen. Voor specifieke wensen zijn de prijzen navenant.
Originaliteit: PP
Toque Toc, Vorstlaan 62, 1060 Brussel, tel. 0495 22 57 66, www.toquetoc.be
Het summum van wellness
Concept: Spasiba is een gloednieuw wellnesscentrum dat in Brussel uitpakt met een enorm aanbod. Het beschikt over een ‘polysensoriële’ ruimte van 450 m2 waarin wengé, bamboe, mozaïek, leisteen en schiefer verwerkt zijn om een gelikte omgeving te creëren. U kunt er niet alleen terecht voor massages en een relaxerende waterbehandeling, maar ook voor de doelgerichte verzorging van lichaam en gelaat zoals die beoefend wordt in de meest prestigieuze spa’s van de wereld.
Enkele exclusieve massages die door het centrum werden uitgedokterd: ‘Before’ heeft tot doel de vermoeidheid weg te werken voor u een stapje in de wereld gaat zetten, de ‘Transe Sibérien’ om vermoeidheid te overwinnen door te spelen met contrasten als warm-koud, peeling-zalving, droog-nat enzovoort, of de ‘Complètement Stone’, een behandeling met mineraalwater, waarbij het lichaam te lijf wordt gegaan met de handen en met stenen.
Zowel de onthaalcapaciteit als de indeling van de ruimten laten toe om tegemoet te komen aan de vraag van ondernemingen, die aan het gebeuren zelfs een ontbijt, een lunch of een avondmaal kunnen koppelen dankzij de hoogstaande traiteurdiensten die hier worden aangeboden.
Doelpubliek: de door jetlag en een gebrek aan rust geteisterde stedelijke trendsetters.
Prijs: gezien de talrijke combinatiemogelijkheden doet u er goed aan een prijsopgave te vragen. Een ‘Complètement Stone’-massage van 90 minuten, bijvoorbeeld, kost 90 euro.
Originaliteit: PPP
Spasiba, Waterloolaan 47, 1000 Brussel, tel. 02 514 15 33, www.spasiba.be
Michel Verlinden
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier