June heeft meer dan 10.000 klanten
Oprichters van scale-ups die een miljoen ophaalden of aan jaarlijkse omzet genereren, behoren tot een select gezelschap. Samen met Scaleup Vlaanderen gaan we in de One Million Club op zoek naar die Vlaamse groeibedrijven.
Vincent De Dobbeleer werkte in 2016 al bijna vijftien jaar in de energiesector, toen die net als veel andere sectoren begon te digitaliseren. De digitale meter maakte zijn intrede. Dat zette De Dobbeleer aan het denken: hoe kun je zaken met technologie beter en sneller regelen voor de eindgebruiker? Hij lanceerde June samen met de ondernemers Georges Lieben, wiens bedrijf was gespecialiseerd in het internet der dingen – via sensoren met internet verbonden toestellen.
“We willen mensen op basis van data op grote schaal helpen met persoonlijk advies. Zo kunnen ze hun energiefactuur terugdringen en groener maken. Ons eerste product was June Switch, een tool die je toelaat automatisch van leverancier te veranderen, zodat je altijd zeker bent dat je het laagste energietarief hebt. Daarna volgden nog andere diensten. Zo willen we ook meer inzicht bieden in het verbruik van mensen”, zegt De Dobbeleer.
June kende een vliegende start. De Dobbeleer: “Dankzij de aandacht in de pers, een groot eigen netwerk en een slimme onlineverkoop hadden we al snel 1.000 klanten. Vandaag hebben we er 10.000 en vorig jaar investeerde Telenet 3 miljoen euro in ons bedrijf. Dat laat ons toe een versnelde groei te realiseren, zodat we tegen eind dit jaar dubbel zoveel klanten zullen hebben.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier