BEKIJK – Z-Nieuws van vrijdag 24 mei
Ahold Delhaize wil zijn inkomsten uit reclame verdubbelen. Het concern boven Albert Heijn, Delhaize en Bol ontpopt zich daarom meer en meer als concurrent voor kranten, tv en social media. Ahold Delhaize wil adverteerders de kans geven doelgerichter te adverteren. En ze daarvoor te laten betalen. De bedrijven Sentineo en Octave ontwikkelen een energieoplossing voor kmo’s met oude batterijen van elektrische voertuigen. We zoeken uit hoe ze dat doen. Defensie en dienstverlener Sodexo leiden samen werkloze jongvolwassenen op tot kok. De opleiding past binnen het bredere Reboot4You-plan. Dat moet kansarme en werkloze jongvolwassenen aan de slag krijgen door hen op te leiden tot kok, bouwvakker of logistiek medewerker. Daarna doen ze een stage bij Defensie. Een win-winsituatie: de deelnemers krijgen kansen, het leger een uitstalraam voor z’n jobs. Entertainmentgroep Live Nation moet zijn ticketafdeling Ticketmaster afstoten. Dat vinden het Amerikaanse ministerie van Justitie en 30 Amerikaanse staten. De twee bedrijven kregen ruim 10 jaar geleden weliswaar groen licht voor hun fusie, maar nu luidt het oordeel dat ze een monopoliepositie hebben en die ook misbruiken. Fans en artiesten klagen al langer over de slechte dienstverlening en dure concerttickets. In Z-Beurs tenslotte blikken we samen met marktstrateeg Philippe Gijsels terug op de afgelopen beursweek.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier