Z-Extra Work Smarter: Komono en Loop Earplugs: uitgekiende strategie leidt tot internationaal succes 12/06/23

Teamleader is een Belgische scale-up die bedrijfssoftware aanbiedt om werk te plannen, offertes te maken, klantrelaties te managen en te factureren. En dat alles op één plek. Dankzij Teamleader maken ondernemers en hun teams komaf met alle tijdrovende rompslomp. Zo kunnen ze zich volop richten op wat er écht toe doet: hun bedrijf. De eerste versie van Teamleader zag het levenslicht in juni 2012. Sinds 2022, na 10 jaar vol groei en marktleiderschap in België en Nederland, maakt Teamleader deel uit van het Noorse Visma. Zo wil het zich verder ontwikkelen tot de nummer één business software voor bedrijven in Europa.

Maar ondernemers staan nog voor heel wat andere uitdagingen ook: sales, marketing, administratie, organisatie, … Hoe pak je dat aan vanuit een digitaal perspectief? Om meer te zijn dan enkel een tool, startte Teamleader in 2016 met de eerste editie van Work Smarter, een jaarlijks inspiratie- en netwerkevenement met experts en sprekers voor ondernemers.

In de Kanaal Z studio nodigde Evy Gruyaert een aantal experten en ondernemers uit voor een inspirerende babbel.

In deze aflevering: Anton Janssens en Dimitro O

Anton Janssens van het accessoiremerk Komono en Dimitri O van Loop Earplugs hebben heel wat gemeen. Zo delen ze een gepassioneerde drive als ondernemer. Ook hun missie is gelijklopend: een functioneel product in de markt zetten als een hip lifestyle item, dat voor de dragers een manier is om hun persoonlijkheid uit te drukken. Dat deze duidelijke visie werkt, bewijzen de indrukwekkende groeicijfers die beiden kunnen voorleggen. De brillen en horloges van Komono en de design gehoorbescherming van Loop zijn gegeerd. Beide ondernemingen behoren inmiddels tot de internationale top in hun niche. Een succes dat mede te danken is aan hun uitgekiende branding en sterke online aanwezigheid. Tijdens een panelgesprek op het Work Smarter event van Teamleader vertelden Anton Janssens en Dimitri O over hun passie als ondernemer, hun intrinsiek internationale mindset en hoe ze naar de toekomst kijken.