Opnieuw problemen met bancontact
Er zijn opnieuw problemen met het betaalnetwerk van Worldline. Dat bevestigt het bedrijf. “Er zijn storingen geweest tussen 13.35 en 13.55 uur. Sindsdien verloopt alles weer normaal”, zegt woordvoerder Bram Boriau.
De meldingen kwamen vanop verschillende plaatsen in het land, maar de exacte omvang is nog niet duidelijk. Worldline kan ook nog niet zeggen wat de panne heeft veroorzaakt. Sommige klanten uitten hun ongenoegen via sociale media. Er waren onder meer klachten over het servicenummer van Worldline dat onbereikbaar was.
“Een incident te veel”
De ondernemersorganisatie NSZ (Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen) heeft een persbericht laten weten dat het niet te spreken is over het incident. “Het was toch een probleem te veel”, klinkt het. Door de problemen konden klanten niet met hun bancontact betalen en lieten ze hun aankopen links liggen als bleek dat ze onvoldoende cash geld op zak hadden.
Probleem #Worldline lijkt al opgelost (duurde halfuur), maar is toch probleem te veel.
— Christine Mattheeuws (@C_Mattheeuws) 6 oktober 2015
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Er waren eind vorige maand al problemen met Worldline. Toen kregen handelaars van wie de klanten elektronisch betalen de betalingen niet meteen doorgestort. NSZ vroeg toen om een schadevergoeding voor de handelaars.
Vrijdag zitten de werkgeversorganisatie en Worldline rond tafel. “Dit kortstondige incident zal daarbij aan bod komen, samen met de nog steeds niet bekend gemaakte compensatiemaatregelen voor het recente, zware incident met de terugbetalingen”, luidt het. (Belga/NS)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier