Mannen kopen meer cadeaus online dan vrouwen
Mannen kopen meer geschenken op het internet dan vrouwen. Dat blijkt uit een enquête van de kortingssite Flipit.com bij 1050 Belgen.
De internetwinkels zijn aan een opmars bezig. Vooral tijdens de feestdagen vinden meer Belgen hun weg naar de onlineshops. Uit een onderzoek van de kortingssite Flipit blijkt dat de Belgen 30 procent van hun cadeau-aankopen in Belgische webwinkels doen.
Buitenlandse internetwinkels zijn minder populair. “40 procent van de Belgische respondenten schat het risico hoog in dat een aankoop op een buitenlandse website niet aankomt. Maar toch zien ze dat niet als een struikelblok voor sinterklaascadeaus”, zegt Bram Vermeulen van Flipit.com.
Schoonouders
“De webwinkels doen het vooral goed tijdens de weekdagen”, gaat Vermeulen verder. “In het weekend shoppen consumenten in de stad.” Vooral mannen zijn gewonnen voor internetwinkels. Zij kopen 60 procent van hun cadeaus op het internet, bij vrouwen is dat 40 procent. 47,8 procent van de cadeaus die online worden gekocht, zijn elektronica. Vlamingen kopen online vooral elektronica en horloges, Walen kleding en schoenen.
Voorts blijkt dat de mannen hun schoonouders graag in de watten leggen. 27,5 procent van de Belgische mannen spendeert meer aan geschenken voor hun schoonouders dan voor hun kinderen.
55 procent van de Vlamingen en 44 procent van de Walen geeft meer geld uit aan sinterklaas-en kerstcadeaus dan vorig jaar, weet Flipit.com ook nog. (NS)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier