Op maandag 24 september vertrekken de konvooien met vrachtwagens vanop vijf parkings en rijden via vijf autosnelwegen richting de Heizel in Brussel: de E40 vanuit Gent en Luik, de E19 vanuit Nijvel en Antwerpen en de E411 vanuit Namen. Op 50 km van de hoofdstad beloven de chauffeurs hun snelheid te verlagen tot 50 km/u. Ze hopen rond 11.30 uur te arriveren aan de Heizel. Met de manifestatie willen de vrachtwagenchauffeurs protesteren tegen de sociale dumping in de sector. Zaterdag 1 september is het vijf maanden geleden dat in Wingene twee Poolse chauffeurs van het bedrijf Krismar overleden en vier anderen zwaargewond raakten. "Op een brutale manier werden we geconfronteerd met de gevolgen van de sociale dumping in de transportsector. Gedurende enkele weken was de belangstelling groot. Vijf maanden later is de aandacht alweer weggeëbd", zegt de ABVV. De vakbond maakt zich sterk dat de transportsector zichzelf ondertussen niet herbrond heeft en geen grote kuis hield om de sociale dumping, het ermee gepaard gaande jobverlies bij de Belgische chauffeurs en de uitbuiting van de Oost-Europese chauffeurs te stoppen. (KAV)

Op maandag 24 september vertrekken de konvooien met vrachtwagens vanop vijf parkings en rijden via vijf autosnelwegen richting de Heizel in Brussel: de E40 vanuit Gent en Luik, de E19 vanuit Nijvel en Antwerpen en de E411 vanuit Namen. Op 50 km van de hoofdstad beloven de chauffeurs hun snelheid te verlagen tot 50 km/u. Ze hopen rond 11.30 uur te arriveren aan de Heizel. Met de manifestatie willen de vrachtwagenchauffeurs protesteren tegen de sociale dumping in de sector. Zaterdag 1 september is het vijf maanden geleden dat in Wingene twee Poolse chauffeurs van het bedrijf Krismar overleden en vier anderen zwaargewond raakten. "Op een brutale manier werden we geconfronteerd met de gevolgen van de sociale dumping in de transportsector. Gedurende enkele weken was de belangstelling groot. Vijf maanden later is de aandacht alweer weggeëbd", zegt de ABVV. De vakbond maakt zich sterk dat de transportsector zichzelf ondertussen niet herbrond heeft en geen grote kuis hield om de sociale dumping, het ermee gepaard gaande jobverlies bij de Belgische chauffeurs en de uitbuiting van de Oost-Europese chauffeurs te stoppen. (KAV)