"Tijdens een gewone ondernemingsraad werd ons meegedeeld dat de vier bedrijven op 17 december de intentie tot sluiting zullen aankondigen", zo bevestigt Jo Claes (ABVV metaal), vakbondsvertegenwoordiger bij SML. "Na de bekendmaking van de sluiting van Ford Genk, kwam het nieuws niet onverwacht", zegt Claes. "Alleen hadden we gedacht dat die mededeling pas later zou komen." Bij de vier toeleveranciers werken ongeveer 1.500 arbeiders. Eens de intentie tot sluiting is bekendgemaakt, zullen de vakbonden starten met de onderhandelingen in het kader van de wet-Renault. Claes zegt dat er bij SML mogelijk wel nog jobs gered kunnen worden. Dat bedrijf werkt als toeleverancier immers niet alleen voor Ford Genk, maar ook voor andere ondernemingen. (ANA)

"Tijdens een gewone ondernemingsraad werd ons meegedeeld dat de vier bedrijven op 17 december de intentie tot sluiting zullen aankondigen", zo bevestigt Jo Claes (ABVV metaal), vakbondsvertegenwoordiger bij SML. "Na de bekendmaking van de sluiting van Ford Genk, kwam het nieuws niet onverwacht", zegt Claes. "Alleen hadden we gedacht dat die mededeling pas later zou komen." Bij de vier toeleveranciers werken ongeveer 1.500 arbeiders. Eens de intentie tot sluiting is bekendgemaakt, zullen de vakbonden starten met de onderhandelingen in het kader van de wet-Renault. Claes zegt dat er bij SML mogelijk wel nog jobs gered kunnen worden. Dat bedrijf werkt als toeleverancier immers niet alleen voor Ford Genk, maar ook voor andere ondernemingen. (ANA)