Zeven van Shurgards winkels zullen gesloten blijven en voor het opslagcentrum in Jette komt een stakingspost. "Begin dit jaar heeft de directie laten weten dat ze een systeem zou invoeren waarmee alle inkomende gesprekken afgeluisterd en opgenomen kunnen worden", zeggen de vakbonden. "De afgelopen maanden hebben de vakbonden in de ondernemingsraad hun ongenoegen daarover laten blijken en gevraagd om een duidelijke omkadering. Toch besliste de directie op 1 juli, ondanks de vele onbeantwoorde vragen, om door te gaan met de lancering van het systeem. Op een verzoeningsvergadering op 13 september werden de vele voorstellen van de vakbonden afgewezen." Vanwege die mislukte vergadering en het gebrek aan duidelijke wil, hebben de vakbonden beslist over te gaan tot acties. In een reactie laat de directie weten dat het nieuwe systeem er "enkel en alleen komt om de dienstverlening aan onze klanten en de commerciële vorming van onze medewerkers te verbeteren". De directie beklemtoont dat "steeds alles in het werk is gesteld om de betrouwbaarheid van persoonlijke gesprekken van medewerkers te garanderen". De directie betreurt de actie van de bonden, en zegt "alles in het werk te stellen om de onderhandelingen met de sociale partners in een serene sfeer voort te zetten". (JDH)

Zeven van Shurgards winkels zullen gesloten blijven en voor het opslagcentrum in Jette komt een stakingspost. "Begin dit jaar heeft de directie laten weten dat ze een systeem zou invoeren waarmee alle inkomende gesprekken afgeluisterd en opgenomen kunnen worden", zeggen de vakbonden. "De afgelopen maanden hebben de vakbonden in de ondernemingsraad hun ongenoegen daarover laten blijken en gevraagd om een duidelijke omkadering. Toch besliste de directie op 1 juli, ondanks de vele onbeantwoorde vragen, om door te gaan met de lancering van het systeem. Op een verzoeningsvergadering op 13 september werden de vele voorstellen van de vakbonden afgewezen." Vanwege die mislukte vergadering en het gebrek aan duidelijke wil, hebben de vakbonden beslist over te gaan tot acties. In een reactie laat de directie weten dat het nieuwe systeem er "enkel en alleen komt om de dienstverlening aan onze klanten en de commerciële vorming van onze medewerkers te verbeteren". De directie beklemtoont dat "steeds alles in het werk is gesteld om de betrouwbaarheid van persoonlijke gesprekken van medewerkers te garanderen". De directie betreurt de actie van de bonden, en zegt "alles in het werk te stellen om de onderhandelingen met de sociale partners in een serene sfeer voort te zetten". (JDH)