"De bagageafhandeling kan niet door twee personen gebeuren, dat moeten er drie of vier worden", zegt Frank Moreels van de socialistische transportbond BTB. "Als we niets doen om de werkdruk te verlagen", vult vakbondsafgevaardigde Roger Collin (BTB) aan, "dan gaan de passagiers nog vele jaren heel lang op hun bagage moeten wachten, en is dat op lange termijn niet nog schadelijker voor Zaventem?" "De mensen van Swissport willen hun werk op een veilige en een efficiënte manier doen. Daar is de luchtvaartmaatschappij ook bij gebaat, net als de luchthaven en de passagiers", zegt Kurt Callaerts van ACV-Transcom. Ook Peter Börner van het ACLVB begrijpt dat het publiek zich zorgen maakt over de imagoschade die de staking toebrengt aan ons land. "Ook onze mensen vinden staken niet amusant. Ook onze mensen willen zo snel mogelijk een oplossing voor dit conflict. Maar we gaan nu ook geen genoegen nemen met pindanootjes. We willen concrete oplossingen voor de problemen van werkdruk en werkorganisatie." (Belga)

"De bagageafhandeling kan niet door twee personen gebeuren, dat moeten er drie of vier worden", zegt Frank Moreels van de socialistische transportbond BTB. "Als we niets doen om de werkdruk te verlagen", vult vakbondsafgevaardigde Roger Collin (BTB) aan, "dan gaan de passagiers nog vele jaren heel lang op hun bagage moeten wachten, en is dat op lange termijn niet nog schadelijker voor Zaventem?" "De mensen van Swissport willen hun werk op een veilige en een efficiënte manier doen. Daar is de luchtvaartmaatschappij ook bij gebaat, net als de luchthaven en de passagiers", zegt Kurt Callaerts van ACV-Transcom. Ook Peter Börner van het ACLVB begrijpt dat het publiek zich zorgen maakt over de imagoschade die de staking toebrengt aan ons land. "Ook onze mensen vinden staken niet amusant. Ook onze mensen willen zo snel mogelijk een oplossing voor dit conflict. Maar we gaan nu ook geen genoegen nemen met pindanootjes. We willen concrete oplossingen voor de problemen van werkdruk en werkorganisatie." (Belga)