Als ze bij Peugeot vernieuwen, dan doen ze dat grondig, dat bewijst de geschiedenis van deze Franse autobouwer. Het was dan ook reikhalzend uitkijken naar de lancering van de nieuwe compacte SUV 2008. In het brede segment van compacte SUV-modellen wil de SUV 2008 resoluut kiezen voor kenmerken die je alleen in hogere segmenten zou verwachten. Hij wil daarmee resoluut leider in zijn segment zijn. Erika Bouteloup: "Dat is een bewuste strategie, waarmee we duidelijk willen maken dat Peugeot uitdrukkelijk aan de toekomst van de mobiliteit timmert. Ten eerste gaat het daarbij om absolute keuzevrijheid: de SUV 2008 is beschikbaar als benzine, diesel én als elektrische auto."

Als we op die e-versie inzoomen, merken we meteen dat de lat hoog wordt gelegd: een batterij van 50 kWh en een actieradius van 320 kilometer, gekoppeld aan een pittige motor van 136 pk én een intelligent systeem dat je helpt om de dichtstbijzijnde laadpaal te vinden. Ook bij de benzine- en dieselversie heb je gelijk(w)aardige motoren waaruit je kan kiezen.

Peugeot timmert uitdrukkelijk aan de toekomst van de mobiliteit

Een tweede element waarmee Peugeot met zijn SUV 2008 de bakens wil verzetten, is de focus op technologie. Erika Bouteloup: "We integreren technologie die je alleen in hogere en duurdere segmenten zou verwachten. Denk maar aan de 3D i-Cockpit. Die i-Cockpit, met zijn kleiner stuur en grote aanraakscherm, heeft nu een 3D-uitbreiding gekregen. Als bestuurder krijg je alle relevante informatie op twee niveaus (belangrijk en wat minder belangrijk) in een hologramvisie. Die hiërarchische structurering van de informatie is een absoluut grote stap naar nog meer veiligheid. Eerlijk: het is een verbluffende innovatie."

Veiligheid is ook bepalend bij de keuze voor de 'Drive Assist Plus'. Erika Bouteloup: "We zetten daarmee een grote stap richting autonoom rijdende auto's, maar de chauffeur blijft - letterlijk en figuurlijk - aan het stuur zitten. Het systeem helpt je om je rijvak en je snelheid aan te houden. Dat doet het met behulp van een rist ingebouwde radars en camera's. Bijzonder fijn als je lange ritten op snelwegen maakt."

De derde focus? Met de SUV 2008 blijft Peugeot natuurlijk zijn motto trouw: absoluut rijplezier bieden. Erika Bouteloup: "Daar is het fantastische Focal audiosysteem met zijn tien luidsprekers een klinkend voorbeeld van. De klank is rijk en dynamisch, je kan al snel niet meer zonder. Comfort en technologie zorgen voor een sensationeel rijplezier. We zijn dat aan onze reputatie verplicht. De SUV 2008 doet wat hij belooft: hij ontsaait de toekomst!"

Peugeot 208 blijft een bestseller

Begin maart heeft een internationale jury de nieuwe Peugeot 208 uitgeroepen tot 'Car of the Year 2020'. De keuzemogelijkheid tussen benzine, diesel en elektrisch, het gedurfde design én de innovatieve technologie overtuigden 60 Europese autojournalisten. Peugeot lijkt bijna een patent te hebben op de prestigieuze titel, die het merk ook al in 2014 en 2017 behaalde.

Je kan er moeilijk naast kijken: de nieuwe Peugeot 208 is in veel opzichten een opvallende verschijning. Sowieso al qua looks: het uiterlijk van de nieuwe 208 sublimeert de stijlcodes van de vorige versie van de 208, en voegt er opvallende kenmerken aan toe. Denk maar aan de ledlampen vooraan, de stoere wielkasten of de mooi gestileerde achterzijde. Aan de binnenkant valt vooral de ronduit revolutionaire i-Cockpit op: een compact stuurwiel, een touchscreen en een wervelende head-up display plus een 3D-dashboard. Schoonheid, gebruiksgemak en doorgedreven veiligheid kunnen wel degelijk in een mooi design vervat zitten.

Een tweede element waarmee de nieuwe Peugeot 208 hoge ogen gooit, is de absolute keuzevrijheid: het model is beschikbaar met een benzine- of dieselmotor maar ook met een elektrische motor. Opvallend daarbij is dat de e-208 (de elektrisch aangedreven variant) goed is voor 15 procent van de verkoop. De e-versie heeft een rijbereik van 340 kilometer en heeft amper een halfuur nodig om 80 procent van het rijbereik te recupereren.

Door deze Europese topprijs valt aan te nemen dat de verkoop van de succesvolle Peugeot 208 nog sterker omhoog zal gaan. Steeds vaker zal de sensueel-atletische 208 ons straatbeeld kleuren. Een lust voor wie hem voorbij ziet rijden, maar nog meer voor wie aan het stuurwiel zit. De nieuwe 208 is een pittige, jonge, sportieve en bijzonder comfortabele auto waar 'rijplezier' met hoofdletters wordt geschreven.

Ontdek de nieuwe Peugeot SUV 2008 en de Peugeot 208 bij je Peugeot-verkooppunt of op www.peugeot.be

Als ze bij Peugeot vernieuwen, dan doen ze dat grondig, dat bewijst de geschiedenis van deze Franse autobouwer. Het was dan ook reikhalzend uitkijken naar de lancering van de nieuwe compacte SUV 2008. In het brede segment van compacte SUV-modellen wil de SUV 2008 resoluut kiezen voor kenmerken die je alleen in hogere segmenten zou verwachten. Hij wil daarmee resoluut leider in zijn segment zijn. Erika Bouteloup: "Dat is een bewuste strategie, waarmee we duidelijk willen maken dat Peugeot uitdrukkelijk aan de toekomst van de mobiliteit timmert. Ten eerste gaat het daarbij om absolute keuzevrijheid: de SUV 2008 is beschikbaar als benzine, diesel én als elektrische auto."Als we op die e-versie inzoomen, merken we meteen dat de lat hoog wordt gelegd: een batterij van 50 kWh en een actieradius van 320 kilometer, gekoppeld aan een pittige motor van 136 pk én een intelligent systeem dat je helpt om de dichtstbijzijnde laadpaal te vinden. Ook bij de benzine- en dieselversie heb je gelijk(w)aardige motoren waaruit je kan kiezen.Een tweede element waarmee Peugeot met zijn SUV 2008 de bakens wil verzetten, is de focus op technologie. Erika Bouteloup: "We integreren technologie die je alleen in hogere en duurdere segmenten zou verwachten. Denk maar aan de 3D i-Cockpit. Die i-Cockpit, met zijn kleiner stuur en grote aanraakscherm, heeft nu een 3D-uitbreiding gekregen. Als bestuurder krijg je alle relevante informatie op twee niveaus (belangrijk en wat minder belangrijk) in een hologramvisie. Die hiërarchische structurering van de informatie is een absoluut grote stap naar nog meer veiligheid. Eerlijk: het is een verbluffende innovatie."Veiligheid is ook bepalend bij de keuze voor de 'Drive Assist Plus'. Erika Bouteloup: "We zetten daarmee een grote stap richting autonoom rijdende auto's, maar de chauffeur blijft - letterlijk en figuurlijk - aan het stuur zitten. Het systeem helpt je om je rijvak en je snelheid aan te houden. Dat doet het met behulp van een rist ingebouwde radars en camera's. Bijzonder fijn als je lange ritten op snelwegen maakt."De derde focus? Met de SUV 2008 blijft Peugeot natuurlijk zijn motto trouw: absoluut rijplezier bieden. Erika Bouteloup: "Daar is het fantastische Focal audiosysteem met zijn tien luidsprekers een klinkend voorbeeld van. De klank is rijk en dynamisch, je kan al snel niet meer zonder. Comfort en technologie zorgen voor een sensationeel rijplezier. We zijn dat aan onze reputatie verplicht. De SUV 2008 doet wat hij belooft: hij ontsaait de toekomst!"Ontdek de nieuwe Peugeot SUV 2008 en de Peugeot 208 bij je Peugeot-verkooppunt of op www.peugeot.be