Zero uitstoot, dat is het ultieme einddoel. Om dat te bereiken, investeren de automerken al jaren vele miljarden in onderzoek en ontwikkeling van alternatieve aandrijvingssystemen. Die zoektocht levert elke dag nieuwe inzichten en innovatieve oplossingen op die beter tegemoetkomen aan de terecht hoge verwachtingen van de consument. Die is niet bereid om fors meer te betalen voor 100 procent elektrische aandrijving wanneer die ten koste gaat van het gebruiksgemak in de vorm van een kleine actieradius, lange laadtijden en beperkte laadinfrastructuur.

De BMW X5 xDrive45e beschikt over een zuiver elektrische actieradius van 80 kilometer

Efficiënte en betrouwbare technologie

Dat de verkoop van e-mobielen trager verloopt dan gepland, is een dikke streep door de rekening van de automerken. Tegen het einde van dit jaar mag de CO2-uitstoot van hun complete modellenaanbod immers niet meer bedragen dan 95 g/km. Wie de strenge Europese CO2-norm niet haalt, riskeert zware boetes en groot imagoverlies. Vandaar breiden de automerken hun gamma in snel tempo uit met hybridemodellen. Die verbruiken minder fossiele brandstof en stoten minder schadelijke uitlaatgassen uit omdat een hybride deels elektrisch rijdt, mét zero emissie. Geavanceerde technologie zorgt ervoor dat die continu heen en weer schakelt tussen de twee aandrijfsystemen, zonder dat de bestuurder dat opmerkt.

Hybridetechnologie heeft zijn efficiëntie en betrouwbaarheid bewezen

In tegenstelling tot een 'gewone' auto beschikt een hybride immers over twee krachtbronnen, één elektro- en één conventionele verbrandingsmotor. De eerste hybride dateert van eind van de jaren negentig, het concept heeft zijn efficiëntie en betrouwbaarheid intussen bewezen. Hybrides zijn er in drie varianten: een mild en full hybride laden zich tijdens het rijden zelf op, een plug-in hybride tankt stroom aan een publieke laadpaal of via de stekker thuis. Een volle accu garandeert volgens de WLTP-testcyclus een zuiver elektrisch rijbereik van zo'n 35 tot 80 kilometer. In principe volstaat dat voor het dagelijkse woon-werkverkeer, op voorwaarde dat het opladen op een consequente manier gebeurt.

Verbruik en uitstoot BMW plug-in hybride gamma: 1,2 - 2,8 l/100 km * 27 - 64 g/km CO2 (WLTP)

Fiscaal en financieel voordelig

Angst om het reisdoel niet te bereiken, hoef je sowieso niet te hebben. Naast de accu beschikt een plug-in hybride immers over een brandstoftank die op elke hoek van de straat kan worden bijgevuld. In feite combineert een plug-in hybride het beste van twee werelden: zero uitstoot op plaatsen waar zuiver elektrisch rijden zinvol is en een in principe onbeperkt rijbereik wanneer de hybride op benzine rijdt. De combinatie van een elektro- en verbrandingsmotor levert in het voorbeeld van de BMW 330e Berline een sensationeel laag normverbruik op van 1,4-1,7 l/100 km en 31-38 g/km. Daardoor is die voor 100 procent aftrekbaar, ook de andere plug-in hybrides van BMW genieten van een gunstig fiscaal statuut. Daardoor klopt ook het financiële plaatje.

De BMW 7 Reeks Plug-in Hybride is het vlaggenschip van het Duitse premiummerk

De angst om het reisdoel niet te bereiken, valt weg

Bewuste keuze

De plug-in hybrides van BMW, met een accu die wordt opgeladen door de wagen rechtstreeks aan te sluiten op een stopcontact of laadpunt, maken de kostenbesparing van elektrisch rijden zichtbaarder: hoe vaker de switch naar de elektrische modus wordt gemaakt, hoe goedkoper het wordt. Door de continue uitbreiding van het laadpuntennetwerk kan nu op meerdere stoppunten op het rijtraject worden bijgeladen, ook in de steden.

De BMW X1 xDrive25e is de goedkoopste van de plug-in hybrides van BMW

De keuze voor hybridetechnologie is voor BMW een bewuste keuze, geen overgangsoplossing maar een technologie die een leerproces in gang zet en ertoe bijdraagt om het bewustzijn rond elektromobiliteit op te voeren. Hoe meer een bestuurder elektrisch rijdt, hoe zelfverzekerder hij wordt en hoe meer die overtuigd raakt van de onmiskenbare voordelen van hybrides. Wanneer tegen 2023 het BMW-gamma 25 deels of volledig elektrische modellen zal omvatten, zal de helft uit hybrides bestaan.

Innovatieve BMW-technologie

Rijd je met een BMW X5 Plug-in Hybride of een nieuwe BMW 3- of 7-Reeks Plug-in Hybride een stedelijke 'eDrive' zone binnen, schakelt die automatisch over naar 100 procent elektrische aandrijving en verschijnt er een melding op het dashboard. De eDrive-zones vallen samen met de lage emissiezones van Antwerpen, Bergen, Brugge, Brussel, Gent, Hasselt en Luik. Wie veel gebruikmaakt van emissievrij rijden in voornoemde eDrive-zones wordt daarvoor beloond met punten die ingeruild kunnen worden tegen gratis laadminuten.

Meer info of een proefrit aanvragen? Surf naar onze website.

Zero uitstoot, dat is het ultieme einddoel. Om dat te bereiken, investeren de automerken al jaren vele miljarden in onderzoek en ontwikkeling van alternatieve aandrijvingssystemen. Die zoektocht levert elke dag nieuwe inzichten en innovatieve oplossingen op die beter tegemoetkomen aan de terecht hoge verwachtingen van de consument. Die is niet bereid om fors meer te betalen voor 100 procent elektrische aandrijving wanneer die ten koste gaat van het gebruiksgemak in de vorm van een kleine actieradius, lange laadtijden en beperkte laadinfrastructuur. Dat de verkoop van e-mobielen trager verloopt dan gepland, is een dikke streep door de rekening van de automerken. Tegen het einde van dit jaar mag de CO2-uitstoot van hun complete modellenaanbod immers niet meer bedragen dan 95 g/km. Wie de strenge Europese CO2-norm niet haalt, riskeert zware boetes en groot imagoverlies. Vandaar breiden de automerken hun gamma in snel tempo uit met hybridemodellen. Die verbruiken minder fossiele brandstof en stoten minder schadelijke uitlaatgassen uit omdat een hybride deels elektrisch rijdt, mét zero emissie. Geavanceerde technologie zorgt ervoor dat die continu heen en weer schakelt tussen de twee aandrijfsystemen, zonder dat de bestuurder dat opmerkt. In tegenstelling tot een 'gewone' auto beschikt een hybride immers over twee krachtbronnen, één elektro- en één conventionele verbrandingsmotor. De eerste hybride dateert van eind van de jaren negentig, het concept heeft zijn efficiëntie en betrouwbaarheid intussen bewezen. Hybrides zijn er in drie varianten: een mild en full hybride laden zich tijdens het rijden zelf op, een plug-in hybride tankt stroom aan een publieke laadpaal of via de stekker thuis. Een volle accu garandeert volgens de WLTP-testcyclus een zuiver elektrisch rijbereik van zo'n 35 tot 80 kilometer. In principe volstaat dat voor het dagelijkse woon-werkverkeer, op voorwaarde dat het opladen op een consequente manier gebeurt.Angst om het reisdoel niet te bereiken, hoef je sowieso niet te hebben. Naast de accu beschikt een plug-in hybride immers over een brandstoftank die op elke hoek van de straat kan worden bijgevuld. In feite combineert een plug-in hybride het beste van twee werelden: zero uitstoot op plaatsen waar zuiver elektrisch rijden zinvol is en een in principe onbeperkt rijbereik wanneer de hybride op benzine rijdt. De combinatie van een elektro- en verbrandingsmotor levert in het voorbeeld van de BMW 330e Berline een sensationeel laag normverbruik op van 1,4-1,7 l/100 km en 31-38 g/km. Daardoor is die voor 100 procent aftrekbaar, ook de andere plug-in hybrides van BMW genieten van een gunstig fiscaal statuut. Daardoor klopt ook het financiële plaatje.De plug-in hybrides van BMW, met een accu die wordt opgeladen door de wagen rechtstreeks aan te sluiten op een stopcontact of laadpunt, maken de kostenbesparing van elektrisch rijden zichtbaarder: hoe vaker de switch naar de elektrische modus wordt gemaakt, hoe goedkoper het wordt. Door de continue uitbreiding van het laadpuntennetwerk kan nu op meerdere stoppunten op het rijtraject worden bijgeladen, ook in de steden.De keuze voor hybridetechnologie is voor BMW een bewuste keuze, geen overgangsoplossing maar een technologie die een leerproces in gang zet en ertoe bijdraagt om het bewustzijn rond elektromobiliteit op te voeren. Hoe meer een bestuurder elektrisch rijdt, hoe zelfverzekerder hij wordt en hoe meer die overtuigd raakt van de onmiskenbare voordelen van hybrides. Wanneer tegen 2023 het BMW-gamma 25 deels of volledig elektrische modellen zal omvatten, zal de helft uit hybrides bestaan. Meer info of een proefrit aanvragen? Surf naar onze website.