Voor een bedrijf dat gespecialiseerd is facilitaire dienstverlening was de lockdown niet minder dan een aardschok. Gesloten bedrijven betekent: geen catering, geen schoonmaak, geen ondersteunende diensten. "De impact was zeer groot", geeft ook CFO Frank Geelen mee. "Al was er niet enkel het stilvallen van activiteiten. Zo stonden onze medewerkers in de ziekenhuizen mee in de frontline: schoonmaak en desinfecteren was daar cruciaal."

Hygiënestewards

"Intussen bekeken we volop hoe we onze diensten aan deze nieuwe situatie konden aanpassen", zegt Frank Geelen. Omdat heel wat bedrijven sinds mei stilaan terug medewerkers verwelkomen, moest het bij ISS snel gaan. Het werkte een strategie uit waarmee het zijn klanten adviseert over de aanpassingen die moeten gebeuren wanneer mensen terug naar kantoor komen.

"Onze Back-2-Work-strategie omhelst alle diensten, van catering tot onthaal", vertelt Frank Geelen. "We bieden daarbij ook hygiënestewards aan, die de medewerkers begeleiden bij de maatregelen. Daarnaast reinigen ze frequent contactoppervlakten." Ook op het vlak van catering speelt ISS in op de veranderende noden. Sam's Fast Lane focust op take away en biedt een veilig en kwaliteitsvol alternatief voor het klassiek seated bedrijfsrestaurant.

"Onze Back-2-Work-strategie omhelst alle diensten, van catering tot onthaal."

Geïntegreerde service

Tot slot lanceerde de groep ook Pure Space, dat hygiënische schoonmaakprocedures en -resultaten valideert. "Al deze initiatieven gaan in één richting", zegt Frank Geelen. "Die van een geïntegreerde service. We willen onze klanten meer dan ooit ontzorgen. Zodat zij zich kunnen focussen op waar ze goed in zijn. Wij zorgen ervoor dat alles in en rond hun bedrijfsgebouw op wieltjes verloopt."

Die geïntegreerde aanpak is volgens ISS dan ook de toekomst, geholpen door technologie. Frank Geelen: "We voeren bijvoorbeeld tests uit met schoonmaakrobots, ontwikkelen ondersteunende apps, verbeteren de luchtkwaliteit met luchtreinigapparaten en kijken uit naar wat contract tracers kunnen doen om te weten welke medewerkers zich wanneer waar bevinden."

Gaat dit dan ten koste van laaggeschoolden, waarvoor ISS toch een belangrijke werkgever is? "Zeker niet", besluit Frank Geelen. "Goede technologie zal onze medewerkers net helpen om nog betere service te bieden."

Wil je meer vernemen over de toekomstvisie van ISS?

Surf naar de website www.iss.be

Voor een bedrijf dat gespecialiseerd is facilitaire dienstverlening was de lockdown niet minder dan een aardschok. Gesloten bedrijven betekent: geen catering, geen schoonmaak, geen ondersteunende diensten. "De impact was zeer groot", geeft ook CFO Frank Geelen mee. "Al was er niet enkel het stilvallen van activiteiten. Zo stonden onze medewerkers in de ziekenhuizen mee in de frontline: schoonmaak en desinfecteren was daar cruciaal.""Intussen bekeken we volop hoe we onze diensten aan deze nieuwe situatie konden aanpassen", zegt Frank Geelen. Omdat heel wat bedrijven sinds mei stilaan terug medewerkers verwelkomen, moest het bij ISS snel gaan. Het werkte een strategie uit waarmee het zijn klanten adviseert over de aanpassingen die moeten gebeuren wanneer mensen terug naar kantoor komen."Onze Back-2-Work-strategie omhelst alle diensten, van catering tot onthaal", vertelt Frank Geelen. "We bieden daarbij ook hygiënestewards aan, die de medewerkers begeleiden bij de maatregelen. Daarnaast reinigen ze frequent contactoppervlakten." Ook op het vlak van catering speelt ISS in op de veranderende noden. Sam's Fast Lane focust op take away en biedt een veilig en kwaliteitsvol alternatief voor het klassiek seated bedrijfsrestaurant.Tot slot lanceerde de groep ook Pure Space, dat hygiënische schoonmaakprocedures en -resultaten valideert. "Al deze initiatieven gaan in één richting", zegt Frank Geelen. "Die van een geïntegreerde service. We willen onze klanten meer dan ooit ontzorgen. Zodat zij zich kunnen focussen op waar ze goed in zijn. Wij zorgen ervoor dat alles in en rond hun bedrijfsgebouw op wieltjes verloopt."Die geïntegreerde aanpak is volgens ISS dan ook de toekomst, geholpen door technologie. Frank Geelen: "We voeren bijvoorbeeld tests uit met schoonmaakrobots, ontwikkelen ondersteunende apps, verbeteren de luchtkwaliteit met luchtreinigapparaten en kijken uit naar wat contract tracers kunnen doen om te weten welke medewerkers zich wanneer waar bevinden."Gaat dit dan ten koste van laaggeschoolden, waarvoor ISS toch een belangrijke werkgever is? "Zeker niet", besluit Frank Geelen. "Goede technologie zal onze medewerkers net helpen om nog betere service te bieden."