Het Japanse Lexus is ruim dertig jaar op de markt en onderscheidt zich van andere premiummerken door zijn milieuvriendelijke hybrideaandrijving. De energie die vrijkomt bij het remmen wordt omgezet in stroom voor de elektromotor, de hybride laadt zich tijdens het rijden zelf op. Omdat die vaak deels elektrisch rijdt, verbruikt een full hybride minder benzine en stoot die minder CO2 uit. Dankzij hun slimme energie-efficiëntie hebben de full hybridemodellen van Lexus een vergelijkbare TCO (total cost of ownership) als plug-in hybrids en functioneren zij zonder externe laadinfrastructuur. Daarnaast zijn ze uitermate betrouwbaar én duurzaam wat zich vertaalt in een hoge restwaarde. Daardoor zijn ze ook financieel interessant als bedrijfswagen.

Japans vakmanschap

Lexus beschikt over een attractief gamma dat uitblinkt door een uitzonderlijk hoog kwaliteitsniveau op het vlak van comfort, uitrusting en afwerking. Aan de basis ligt volgens Head of Sales & Fleet Gert Hendrickx een niet aflatend streven naar perfectie dat zijn oorsprong vindt in de eeuwenoude Japanse traditie van ambachtelijk vakmanschap. "De Lexus-bandwerkers worden aangestuurd door zogeheten Takumi-vaklui met minstens 25 jaar ervaring in een welbepaald onderdeel van het productieproces. Onder het motto 'minder is meer' zoeken zij naar de meest gebruiksvriendelijke toepassingen met de bedoeling het onmogelijke mogelijk te maken, in het belang van de klant."

Head of Sales & Fleet Gert Hendrickx

Lexus vindt een warm en menselijk contact met zijn klanten belangrijk. Biedt zich een kandidaat-koper aan of brengt een klant zijn auto binnen voor onderhoud, wordt die hartelijk ontvangen en verwend met een echte espresso met heerlijke koffiekoekjes en een porseleinen lepel. Kleine attenties die deel uitmaken van de Oosterse gastvrijheid én een thuisgevoel creëren.

Polariserend design

Ongewoon voor een premiummerk is het eigenzinnige exterieur- en interieurdesign. Gert Hendrickx: "De spindelvormige grille en L-vormige koplampen zijn een onderdeel van onze L-filosofie die bewust provoceert en polariseert. Intern spreken wij over een 'onderscheidend design' dat breekt met de traditionele opvattingen over autodesign. Onze designers willen daarmee aantonen dat Lexus anders en beter is dan zijn concurrenten. Via innovatieve concepten en nieuwe vormen geven zij uitdrukking aan onze merkfilosofie en identiteit. Dat wij daardoor het risico lopen af en toe een potentiële klant te verliezen, weerhoudt ons er niet van op de ingeslagen weg verder te gaan. Lexus bestaat ruim dertig jaar, heeft een fantastisch parcours afgelegd en is al die tijd trouw gebleven aan zijn filosofie dat alleen het beste goed genoeg is voor de klant. Dat credo vormt de basis én het cement van ons succes."

Value for money

The proof of the pudding is in the eating. En dus nemen we plaats achter het stuur van de Lexus ES300 h, een midsize sedan van net geen 5 meter. Die vervangt de Lexus GS die in Europa uit het gamma is genomen. De geschiedenis van de ES 300h gaat terug tot 1989 en valt samen met de introductie van de merknaam Lexus. De ES is inmiddels aan zijn zevende generatie toe en is de populairste sedan van Lexus. De nieuwkomer staat op hetzelfde modulair platform als de Toyota Camry en dat betekent dat de ES 300h de switch maakt van achterwiel- naar voorwielaandrijving. Onder de motorkap zit een 2.5 liter viercilinderbenzinemotor, in combinatie met een compacte elektromotor beschikt die over een vermogen van 218 pk, goed voor een optreksnelheid van 8,9 seconden van 0 tot 100 km en een top van 180 km/u. De ES 300 h is daarmee geen hardrijder, Lexus trekt bewust de ecologische kaart. Met een reëel gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km is de nieuwkomer best in class in zijn segment. Hoewel de ES300h geen sportieve aspiraties heeft, verrast die in aangename zin door zijn agile en neutrale rijgedrag. In combinatie met zijn hoog comfortniveau nodigt die uit tot relaxed autorijden, de normale werkdag is al stresserend genoeg. Inzake rij- en zitcomfort beantwoordt de nieuwkomer aan onze hoge verwachtingen: de afwerking en kwaliteit van de gebruikte producten zijn top. Door de dubbele beglazing heerst binnenin de auto een heilige stilte, zoals je die enkel terugvindt in super deluxe-auto's. Qua assistentie- en infotainmentsystemen is de ES 300h up-to-date, de basisuitrusting is vrij compleet. Binnenin biedt de ES 300h royaal plaats aan vijf volwassenen, de kofferinhoud heeft een volume van 454 liter.

Conclusie: Lexus is een buitenbeentje onder de premiummerken door zijn consequente keuze voor milieuvriendelijke hybrideaandrijving, zijn zeer hoog kwaliteitsniveau en onderscheidend design. De ES 300h is een zeer comfortabele gezins- en reiswagen die uitnodigt tot relaxed autorijden en verbaast door zijn opmerkelijk laag verbruik.

Meer informatie op www.lexus.be

Het Japanse Lexus is ruim dertig jaar op de markt en onderscheidt zich van andere premiummerken door zijn milieuvriendelijke hybrideaandrijving. De energie die vrijkomt bij het remmen wordt omgezet in stroom voor de elektromotor, de hybride laadt zich tijdens het rijden zelf op. Omdat die vaak deels elektrisch rijdt, verbruikt een full hybride minder benzine en stoot die minder CO2 uit. Dankzij hun slimme energie-efficiëntie hebben de full hybridemodellen van Lexus een vergelijkbare TCO (total cost of ownership) als plug-in hybrids en functioneren zij zonder externe laadinfrastructuur. Daarnaast zijn ze uitermate betrouwbaar én duurzaam wat zich vertaalt in een hoge restwaarde. Daardoor zijn ze ook financieel interessant als bedrijfswagen. Lexus beschikt over een attractief gamma dat uitblinkt door een uitzonderlijk hoog kwaliteitsniveau op het vlak van comfort, uitrusting en afwerking. Aan de basis ligt volgens Head of Sales & Fleet Gert Hendrickx een niet aflatend streven naar perfectie dat zijn oorsprong vindt in de eeuwenoude Japanse traditie van ambachtelijk vakmanschap. "De Lexus-bandwerkers worden aangestuurd door zogeheten Takumi-vaklui met minstens 25 jaar ervaring in een welbepaald onderdeel van het productieproces. Onder het motto 'minder is meer' zoeken zij naar de meest gebruiksvriendelijke toepassingen met de bedoeling het onmogelijke mogelijk te maken, in het belang van de klant."Lexus vindt een warm en menselijk contact met zijn klanten belangrijk. Biedt zich een kandidaat-koper aan of brengt een klant zijn auto binnen voor onderhoud, wordt die hartelijk ontvangen en verwend met een echte espresso met heerlijke koffiekoekjes en een porseleinen lepel. Kleine attenties die deel uitmaken van de Oosterse gastvrijheid én een thuisgevoel creëren.Ongewoon voor een premiummerk is het eigenzinnige exterieur- en interieurdesign. Gert Hendrickx: "De spindelvormige grille en L-vormige koplampen zijn een onderdeel van onze L-filosofie die bewust provoceert en polariseert. Intern spreken wij over een 'onderscheidend design' dat breekt met de traditionele opvattingen over autodesign. Onze designers willen daarmee aantonen dat Lexus anders en beter is dan zijn concurrenten. Via innovatieve concepten en nieuwe vormen geven zij uitdrukking aan onze merkfilosofie en identiteit. Dat wij daardoor het risico lopen af en toe een potentiële klant te verliezen, weerhoudt ons er niet van op de ingeslagen weg verder te gaan. Lexus bestaat ruim dertig jaar, heeft een fantastisch parcours afgelegd en is al die tijd trouw gebleven aan zijn filosofie dat alleen het beste goed genoeg is voor de klant. Dat credo vormt de basis én het cement van ons succes." The proof of the pudding is in the eating. En dus nemen we plaats achter het stuur van de Lexus ES300 h, een midsize sedan van net geen 5 meter. Die vervangt de Lexus GS die in Europa uit het gamma is genomen. De geschiedenis van de ES 300h gaat terug tot 1989 en valt samen met de introductie van de merknaam Lexus. De ES is inmiddels aan zijn zevende generatie toe en is de populairste sedan van Lexus. De nieuwkomer staat op hetzelfde modulair platform als de Toyota Camry en dat betekent dat de ES 300h de switch maakt van achterwiel- naar voorwielaandrijving. Onder de motorkap zit een 2.5 liter viercilinderbenzinemotor, in combinatie met een compacte elektromotor beschikt die over een vermogen van 218 pk, goed voor een optreksnelheid van 8,9 seconden van 0 tot 100 km en een top van 180 km/u. De ES 300 h is daarmee geen hardrijder, Lexus trekt bewust de ecologische kaart. Met een reëel gemiddeld verbruik van 5,5 l/100 km is de nieuwkomer best in class in zijn segment. Hoewel de ES300h geen sportieve aspiraties heeft, verrast die in aangename zin door zijn agile en neutrale rijgedrag. In combinatie met zijn hoog comfortniveau nodigt die uit tot relaxed autorijden, de normale werkdag is al stresserend genoeg. Inzake rij- en zitcomfort beantwoordt de nieuwkomer aan onze hoge verwachtingen: de afwerking en kwaliteit van de gebruikte producten zijn top. Door de dubbele beglazing heerst binnenin de auto een heilige stilte, zoals je die enkel terugvindt in super deluxe-auto's. Qua assistentie- en infotainmentsystemen is de ES 300h up-to-date, de basisuitrusting is vrij compleet. Binnenin biedt de ES 300h royaal plaats aan vijf volwassenen, de kofferinhoud heeft een volume van 454 liter.Conclusie: Lexus is een buitenbeentje onder de premiummerken door zijn consequente keuze voor milieuvriendelijke hybrideaandrijving, zijn zeer hoog kwaliteitsniveau en onderscheidend design. De ES 300h is een zeer comfortabele gezins- en reiswagen die uitnodigt tot relaxed autorijden en verbaast door zijn opmerkelijk laag verbruik. Meer informatie op www.lexus.be