Is de Ford E-Transit de elektrische bestelwagen waar bedrijven op zaten te wachten? De eerste reacties zijn in ieder geval positief. Onder meer koerierdienst DHL en de Brusselse distributiebeheerder voor gas en elektriciteit Sibelga plaatsten reeds een grote bestelling.

"We hebben even de kat uit de boom gekeken en komen nu met een product dat perfect voldoet aan de gebruiksbehoeften van de klanten", zegt Patrick Van der Aa, Director Commercial Vehicle Sales & Marketing bij Ford Motor Company Belgium. "Zo is de autonomie van de E-Transit vooraanstaand in zijn segment."

De E-Transit komt in verschillende koetswerkversies

Meer dan genoeg rijbereik

Volgens de WLTP-norm haalt de E-Transit een maximaal rijbereik van 317 kilometer. "Dat is uiteraard in ideale omstandigheden. In dagelijks gebruik varieert de autonomie tussen 220 en 250 kilometer", verduidelijkt Patrick Van der Aa. Volstaat dat? Ford Pro analyseerde de data van alle geconnecteerde bedrijfsvoertuigen tussen 2019 en 2021. Conclusie: de gemiddelde afstand per dag bedroeg - naargelang het land - 120 tot 170 kilometer.

Met de E-Transit heeft Ford Pro een duidelijke doelgroep voor ogen. "We mikken op beroepsactiviteiten die vooral in een stedelijke omgeving opereren of die hun klimaatfilosofie willen benadrukken. Bij de lancering concentreren we ons op groene bedrijven, energiebedrijven, postdiensten, publieke diensten, leasingmaatschappijen en dergelijke", zegt Patrick Van der Aa.

Overal stroom

Naast de autonomie heeft de Ford E-Transit nog enkele voordelen op de concurrentie. Hij haalt een mooi maximaal laadvermogen van 1.758 kg. Je hebt de keuze uit een bestelwagen of een bestelwagen met dubbele cabine. Later komt daar een chassis met cabine bij, ideaal voor conversies. Vakmannen die op afgelegen locaties werken, zullen de Pro Power Onboard-functie heel handig vinden. Die levert 2,3 kW elektriciteit om bijvoorbeeld een zaag van stroom te voorzien. Over stroom gesproken: een expert van Ford Pro bekijkt de beste laadoplossing voor jouw bedrijf, van de installatie van een laadpaal tot de facturatie van de stroom.

De Pro Power Onboard-functie levert stroom op afgelegen locaties

Kostenvoordeel

En hoe zit het met de prijs? Voor de E-Transit betaal je minstens 56.825 euro. Naast brandstofbesparingen verwacht Ford Pro 40 procent lagere onderhouds- en herstelkosten in vergelijking met een dieselmodel. Over de hele levenscyclus bekeken, kun je zo'n 15 à 20 procent kostenvoordeel realiseren met een E-Transit.

Klik hier voor meer info.

Is de Ford E-Transit de elektrische bestelwagen waar bedrijven op zaten te wachten? De eerste reacties zijn in ieder geval positief. Onder meer koerierdienst DHL en de Brusselse distributiebeheerder voor gas en elektriciteit Sibelga plaatsten reeds een grote bestelling."We hebben even de kat uit de boom gekeken en komen nu met een product dat perfect voldoet aan de gebruiksbehoeften van de klanten", zegt Patrick Van der Aa, Director Commercial Vehicle Sales & Marketing bij Ford Motor Company Belgium. "Zo is de autonomie van de E-Transit vooraanstaand in zijn segment."Volgens de WLTP-norm haalt de E-Transit een maximaal rijbereik van 317 kilometer. "Dat is uiteraard in ideale omstandigheden. In dagelijks gebruik varieert de autonomie tussen 220 en 250 kilometer", verduidelijkt Patrick Van der Aa. Volstaat dat? Ford Pro analyseerde de data van alle geconnecteerde bedrijfsvoertuigen tussen 2019 en 2021. Conclusie: de gemiddelde afstand per dag bedroeg - naargelang het land - 120 tot 170 kilometer.Met de E-Transit heeft Ford Pro een duidelijke doelgroep voor ogen. "We mikken op beroepsactiviteiten die vooral in een stedelijke omgeving opereren of die hun klimaatfilosofie willen benadrukken. Bij de lancering concentreren we ons op groene bedrijven, energiebedrijven, postdiensten, publieke diensten, leasingmaatschappijen en dergelijke", zegt Patrick Van der Aa.Naast de autonomie heeft de Ford E-Transit nog enkele voordelen op de concurrentie. Hij haalt een mooi maximaal laadvermogen van 1.758 kg. Je hebt de keuze uit een bestelwagen of een bestelwagen met dubbele cabine. Later komt daar een chassis met cabine bij, ideaal voor conversies. Vakmannen die op afgelegen locaties werken, zullen de Pro Power Onboard-functie heel handig vinden. Die levert 2,3 kW elektriciteit om bijvoorbeeld een zaag van stroom te voorzien. Over stroom gesproken: een expert van Ford Pro bekijkt de beste laadoplossing voor jouw bedrijf, van de installatie van een laadpaal tot de facturatie van de stroom.En hoe zit het met de prijs? Voor de E-Transit betaal je minstens 56.825 euro. Naast brandstofbesparingen verwacht Ford Pro 40 procent lagere onderhouds- en herstelkosten in vergelijking met een dieselmodel. Over de hele levenscyclus bekeken, kun je zo'n 15 à 20 procent kostenvoordeel realiseren met een E-Transit.Klik hier voor meer info.